دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
اعتبار لازم برای برگزاری اختتامیه جشنواره داستان بانه تامین می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد که اعتبارات لازم جهت برگزاری اختتامیه دوازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه تامین شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، بهزاد رحیمی در دیدار و نشست صمیمی با اعضای دبیرخانه جشنواره داستان بانه ضمن اشاره به پتانسیل‌های فرهنگی و هنری شهرستان بانه اظهار کرد: بانه دیار اختیارالدینی‌ها، شهر مساجد و شهر فرهنگ و هنر است و لازم است که با همراهی و همکاری نویسندگان، پیشکسوتان فرهنگی، هنرمندان، معتمدین و حامیان فرهنگی به قطب فرهنگی و هنری تبدیل شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی و هنری به میزبانی شهرستان بانه از جمله دوازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه، اولین جشنواره فیلم و عکس صلح یادواره مرحوم رحیم ذبیحی، سومین جشنواره شعر و چهارمین جشنواره هه لپه رکی عنوان کرد: با پیگیری از مسئولین ارشد استانی و کشوری در حوزه فرهنگ و هنر کمک خواهیم کرد هرکدام از این رویدادهای کلان فرهنگی و هنری دارای سرفصل اعتبارات مصوب شوند تا در روند برگزاری این جشنواره‌ها خللی ایجاد نشود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد که اعتبارات لازم جهت برگزاری اختتامیه دوازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه تامین شود.

رحیمی تاکید کرد: استقبال گسترده مردم فرهنگ دوست بانه از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، ما مسئولین را  ملزوم به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان بانه کرده است.

وی اضافه کرد: ساخت آمفی تئاتر روباز با ظرفیت حداقل هزار نفر، شروع پروژه پردیس سینمایی امید در ورودی شهر بانه با ۳ سالن جهت اکران فیلم‌های روز دنیا و تولیدات هنری  هنرمندان فیلم ساز شهرستان بانه، سرعت بخشیدن به پروژه ساخت مجتمع فرهنگی و هنری جنب ساختمان ولایت از مطالبات بحق مردم شریف شهرستان بانه و بخصوص هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنراست که تمهیدات و پیگیری‌های لازم جهت تحقق این موارد صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه نیز در این دیدار گفت: شهرستان بانه از دیرباز دارای هنرمندان و نویسندگان بسیار بزرگ در سطح ملی بوده است، لازم است میراث ماندگار این مشاهیر و نامداران در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بانه و کشور تداوم یابد.

حمیدرضا خوشبخت یادآوری کرد: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان با همراهی و پیگیری‌های دلسوزانه خویش شرایط و پتانسیل لازم برای برگزاری جشنواره‌های ملی و محلی دارا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها