یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
الگو و اسوه‌ای مطلوب برای جوانان امروز

حسن عباسی در بخشی از یادداشت خود بر کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است»، نوشت: «بانوی عظیمه حضرت بانو، مادر شهیدان خالقی‌پور، بلکه به‌عنوان انسان عظیمی که در سبک و زندگی و سیره خود، الگو و اسوه‌ای مطلوب برای جوانان امروز ما هستند.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حسن عباسی؛ رئیس اندیشکده یقین در نشستی صمیمی با حضور زینب عرفانیان؛ نویسنده کتاب «مربع‌های قرمز» و ‌فروغ منهی؛ مادر شهیدان داوود، رسول و علیرضا خالقی‌پور، ضمن تقدیر از این مادر سرافراز و تجلیل از ایشان به‌عنوان اسوه صبر و استقامت، یادداشتی بر کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» نوشت.
 
«هوالحکیم
اصطناعت اولیای الهی به دست حضرت الله عزوجل صورت می‌گیرد.
بانوی عظیمه حضرت بانو، مادر شهیدان خالقی‌پور، بلکه به‌عنوان انسان عظیمی که در سبک و زندگی و سیره خود، الگو و اسوه‌ای مطلوب برای جوانان امروز ما هستند، یقینا توسط قرآن کریم و به‌دست حضرت الله عزوجل اصطناعت شده‌اند. انسان مومن با گذراندن فتنه‌ها و ابتلائات تصنیع می‌شود، حضرت بانو نیز انبوهی از فتنه‌ها و ابتلائات را پشت‌سر گذرانده‌اند.
اکنون این اسوه بزرگ اصطناعت، در پیش‌روی جوانان ماست، برای الگوبرداری در زندگی پرتلاطم امروزی جوانان. امیدوارم ما توفیق یابیم که رهرو صدیقی برای ائمه اطهار «علیهم السلام» و شهدا باشیم.
ان‌شاالله»


مادر شهیدان خالقی‌پور یکی از مادران نمونه زنجانی است که علاوه بر تقدیم سه فرزند خود، افتخار همسری جانباز دوران دفاع مقدس را دارد. اولین شهید این خانواده داود خالقی‌پور، متولد 1344 است که در 22 اسفند 1362 در عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد. دو شهید دیگر این خانواده نیز رسول و علیرضا، متئلدین 1346 و 1350 بودند که به‌طور همزمان در سال 1367 در منطقه شلمچه، عملیات پاسگاه زید، همزمان با عملیات مرصاد در جنوب کشور انجام شد، در آغوش یکدیگر به فیض شهادت نائل آمدند.
 
بانو فروغ مُنهی، مادر شهیدان خالقی‌پور است که با صبر و پایداری راه فرزندان خود را ادامه می‌دهد. مادری که هنوز هم مثل ایام هشت سال دفاع مقدس، با اقتدار و محکم صحبت می‌کند و می‌گوید هنوز دفاع تمام نشده و جنگ با دشمن تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد.
 
کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» خاطرات ‌ناگفته مادرشهیدان فروغ منهی؛ مادر شهیدان داوود، رسول و علیرضا خالقی‌پور به قلم نویسنده کتاب «مربع‌های قرمز»، خانم زینب عرفانیان در قطع رقعی و 240 صفحه از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.
 
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت manvaketab.ir  و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را با تخفیف تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها