دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
از کشتی نوح چه خبر؟

«از کشتی نوح چه خبر؟!» اثر سیدمهدی شجاعی روایتی است داستانی از سرگذشت حضرت نوح (ع) یکی از پیامبران اولوالعزم بر اساس روایات قرآنی.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از انتشارات کتاب نیستان؛ «از کشتی نوح چه خبر؟!» روایتی است داستانی از سرگذشت حضرت نوح (ع) یکی از پیامبران اولوالعزم بر اساس روایات قرآنی.

شجاعی که تقریبا برای تمامی گروه‌های سنی در فرم داستانی دست به قلم برده است در این کتاب با هدف مخاطبان نوجوان، ضمن بازآفرینی داستان زندگی یکی از پیامبران الهی چند موضوع کلی را برای آنها در این اثر مورد توجه جدی قرار داده است، از جمله ضرورت توجه در ساختارهای داستانی قرآن کریم برای پیوند مستحکم میان قشر نوجوان و کلام الهی، بازخوانی صحیح و دقیق و در عین حال ساده و دلچسب پیام الهی در زمینه مواجهه نیکی و پلیدی و نیروهای آسمانی و شیطانی و نیز ثمره و نتیجه یکتاپرستی و عمل به وعده الهی.

از دیگر ویژگی این متن پایبندی نویسنده به متن قرآن کریم برای بازگویی این داستان بوده که در نهایت توانسته از این متن روایتی شیرین و در عین حال به دور از تحریفات و اسرائیلیات از زندگی این پیامبر ارائه کند.

شجاعی در این بازخوانی تمامی تلاش خود را مصروف به بازگویی روایتی ساده و صریح و در عین حال شیرین از پیام یکتاپرستی قرآن کریم کرده است. پیامی که در آن از سویی صبر پیامبر در مواجهه با شرک و کفر و تلاش برای هدایت بندگان خداوند به تصویر کشیده شده است و از سوی دیگر قدرت عذاب الهی در مواجهه با مشرکان.

این اثر از تصویرسازی‌های بی‌بدیل فرهاد جمشیدی نیز بهره برده است. جمشیدی که سابقه تصویرسازی بیش از چهارصد کتاب را در سابقه کاری خود دارد، با اشراف بر این نکته که تصویرسازی مستند بر اساس یک رویداد تاریخی بیش از هر چیز متکی به تسلط هنرمند بر فرامتن است، به شکلی تازه و با تکنیک‌هایی نو به خلق تصویر پرداخته و فضاسازی‌های بکر و نویی را برای مخاطبانش در این کتاب به وجود آورده است.

هنر تصویرسازی او در این کتاب بر پایه همین مساله مجموعه‌ای را فراهم کرده که هم تخیل هنری و هم تسلط به تاریخ را توامان در خود دارد و تلفیق این دو موضوع با هنر او منجر به خلق تصاویری بی‌بدیل و مسحور کننده در کتاب شده است.

 این کتاب  سی و دو صفحه ای در قطع رحلی بیاضی با قیمت هشتاد و نه هزار تومان از سوی نشر انتشارات کتاب نیستان به بازار نشر کودک و نوجوان عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها