شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
نمایشگاه مجازی کتاب تهران؛ از کاهش هزینه‌ها تا افزایش عدالت فرهنگی

خانه کتاب و ادبیات ایران جدول هزینه‌ها و اطلاعات نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط‌ عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، گزارش مقایسه‌ای هزینه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و همچنین تحلیل اطلاعات نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از کاهش هزینه‌ها تا افزایش عدالت فرهنگی حکایت دارد؛ این گزارش‌ها از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.
 
براساس گزارش مقایسه‌ای هزینه‌های برگزاری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، 168میلیارد و 285 میلیون و 716 هزار و 329 ریال صرف امور اجرایی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد؛ اما این مبلغ در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با کاهش 77 درصدی همراه بود و به 37 میلیارد و 180 میلیون و 396 هزار و 485 ریال رسید. به عبارتی دیگر، هزینه اجرایی نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران (در سال 1399)، 23 درصد هزینه‌های اجرایی آخرین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در سال 1398 برگزار شد، بوده است.

بر این اساس، هزینه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در بخش‌های هیات رسیدگی به تخلفات نمایشگاه، نظارت بر نشر بین‌الملل و فعالیت‌های فرهنگی مرتبط، کمیته اداری و مالی، کارگروه گمرک، شورای نظارت و ارزشیابی، تشکل‌های نشر، کمیته ناشران داخلی و... نسبت به سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صفر رسیده است. برای اطلاع از گزارش مقایسه‌ای هزینه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و جزییات بیشتر اینجا کلیک کنید.

همچنین، در گزارش تحلیل اطلاعات نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اطلاعاتی همچون آمار نهایی فروش، نمودار فروش روزانه، کتاب‌های فروش رفته به تفکیک تالیف و ترجمه، کتاب‌های فروش رفته به تفکیک چاپ اول و مجدد، توزیع کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه بر اساس محل انتشار، وضعیت کتاب‌های عرضه شده بر اساس قیمت، ناشران شرکت‌کننده، اطلاعات خریداران، توزیع خریداران، مبلغ خرید بر اساس استان محل سکونت، گروه‌های موضوعی پرفروش، پرفروش‌ترین ناشران، محل هزینه بن‌ها و... آمده است. برای دسترسی به این اطلاعات اینجا کلیک کنید.

لازم به ذکر است، تحلیل اطلاعات نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بر اساس اطلاعات کتاب‌های ثبت شده در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران انجام شده است. لذا کتاب‌های لاتین و عربی که در داخل کشور منتشر نشده‌اند و در بانک اطلاعات خانه کتاب و ادبیات ایران موجود نیستند، در فایل پیوست با عنوان empty نمایش داده شده‌اند.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از یکم تا دهم بهمن‌ماه 1399 با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

تحلیل اطلاعات برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران
گزارش مقایسه‌ای هزینه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی 32 تهران با اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط