شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
گویاسازی صدها عنوان کتاب برای استفاده روشندلان در اصفهان

کتاب‌های انتشارات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به صورت مرحله‌ای و برای روشندلان گویاسازی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، کتابخانه گویای اصفهان سال 84 تاسیس شده و از سال 92 به کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا (س) انتقال پیدا کرده است.

مسئول امور كتابخانه فاطمه‌ الزهرا (س) و كتابخانه گويا در رابطه با صوتی شدن کتاب‌ها گفت: کتابخانه گویا با 18 هزار نسخه کتابِ گویا شده در سایت نابینایان در دسترس این شهروندان قرار گرفته و 565 عنوان کتاب از تولیداتِ گویاشده‌ی کتابخانه است که افرادی که تمایل به دریافت فایل صوتی کتاب‌ها دارند، با عضویت در طرح جامع، می‌توانند از این فایل‌ها استفاده کنند.

آذر علوی ادامه داد: با توجه به اینکه برای گویاسازی کتاب‌ها جهت در دسترسی کلیه شهروندان به اجازه ناشر نیاز داریم، فرآیند دشوار و زمانبری را طی کردیم و در اولویتمان طرح گویاسازی با محوریت بهره‌برداری از کتاب‌هایی را که از سوی انتشارات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به چاپ رسیده است، در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در این طرح با توجه به مناسبت‌های مختلف، کتاب مرتبط را انتخاب و به صوت تبدیل و از طریق شبکه‌های اجتماعی در اختیار علاقه‌مندان قرار دادیم. برای نمونه در هفته فرهنگی اصفهان، سه کتاب «بافت قدیمی اصفهان»، «آثار و ابنیه اصفهان» و «اصفهان گردشگری» صوتی شد.

علوی با اشاره به گویاسازی کتاب «مردی در‌ هامبورگ» به مناسبت هفتم تیر و شهادت دکتر بهشتی، گفت: این کتاب در 174 صفحه توسط فاطمه اسلامی نوشته شده و توسط فاطمه سیاح به مدت دو هفته گویاسازی شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها