دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
رشد 118 درصدی فروش در «بهارانه کتاب» خراسان شمالی

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: فروش کتاب در طرح «بهارانه کتاب 1400» در این استان نسبت به طرح «بهارانه کتاب 1399» 118 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی، رضا رضایی گفت: در این طرح که با توجه به استقبال مردم تا ۲۵ خرداد تمدید شد، خریداران کتاب با ارائه کد ملی خود برای خرید تا سقف ۲۰۰ هزار تومان، ۲۰ درصد تخفیف دریافت کردند و در مدت ۹ روز اجرای آن، بیش از یک میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال کتاب در کتابفروشی‌های عضو طرح در استان خراسان شمالی فروخته شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: کتابفروشی‌های این استان نیز از این طرح حمایتی استقبال خوبی کرده‌اند به گونه‌ای که  شمار کتابفروشی‌های عضو در طرح بهارانه امسال نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت و ۸ کتابفروشی از خراسان شمالی در این طرح مشارکت کردند.

رضایی کتابفروشی‌های «اندیشه سبز»، «پاتوق کتاب بجنورد»، «پیام دانش»، «حاتمی»، «شهرکتاب بجنورد»، «کتابسرای فرزین» و «کوچه کتاب» از شهرستان بجنورد و «کتابسرای عضدی» از آشخانه را کتابفروشی‌های عضو طرح در هفدهمین دوره طرح‌های حمایتی (بهارانه کتاب) عنوان کرد.

وی گفت: شهر کتاب، حاتمی و اندیشه سبز بیشترین فروش را داشتند که بیشترین فروش کتاب‌ با موضوع رمان، کودک و نوجوان و روانشناسی بوده است.

هدف از اجرای طرح‌های فصلی خرید کتاب را در راستای تحقق سیاست‌های حمایت‌گرانه از کتابفروشی‌ها عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح‌ها  قدرت مردم برای در خرید کتاب افزایش می‌یابد و هر ساله بر استقبال مردم  و کتابفروشی‌های از طرح‌های فصلی کتاب افزایش می‌یابد. 
 
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ بر این اساس کتابفروشی‌ها با شرایط تعیین شده به خریداران  کتاب تخفیف می‌دهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها