چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
عنوان پرفروش‌ترین استان در «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» به خراسان رضوی رسید

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از این استان به عنوان پرفروش‌ترین استان کشور در طرح «بهارانه کتاب 1400» یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افشین تحفه‌گر افزود: طرح «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» از ۱۷ خردادماه همزمان با سراسر کشور، در خراسان رضوی آغاز شد و با توجه به تمدید زمان اجرای آن، تا ۲۵ خرداد ماه ادامه داشت.
 
وی ادامه: در بهارانه ۱۴۰۰، ۱۱۲ کتابفروشی از سراسر استان شرکت کردند که از این تعداد ۸۴ کتابفروشی مربوط به مرکز و ۲۸ کتابفروشی مربوط به شهرستان‌های استان بود که در مقایسه با طرح بهارانه ۹۹، افزایش ۶۵ درصدی با مشارکت ۴۴ کتابفروشی را شاهد بودیم.
 
تحفه‌گر گفت: اعتبار استان حدود چهار میلیارد و هشتصد میلیون ریال بود که از این مبلغ حدود چهار میلیارد و هفتصد میلیون ریال آن مصرف شد که در مقایسه با بهارانه 99 حدود دو میلیارد و سیصد میلیون ریال معادل 89 درصد افزایش اعتبار داشتیم.
 
وی افزود: همچنین کل فروش در طرح بهارانه ۱۴۰۰ حدود بیست و پنج میلیارد و چهارصد میلیون ریال است و بیش از ۵۳ هزار جلد کتاب در طی این طرح به فروش رفت که این رقم در مقایسه با طرح بهارانه ۹۹، با مبلغ حدود سیزده میلیارد و یکصد و چهل میلیون ریال معادل ۱۰۸ درصد افزایش داشته است.

به گفته معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مقایسه طرح بهارانه ۹۹ و ۱۴۰۰ بیانگر استقبال بی‌نظیر مردمِ علاقمند به کتاب در خراسان رضوی از طرح‌های فصلی فروش کتاب است.
 
تحفه‌گر تصریح کرد: ۸۶۹ کتابفروشی در سراسر کشور در بهارانه ۱۴۰۰ شرکت کردند و کل فروش کشور حدود 220 میلیارد ریال بود که ۱۳ درصد این فروش، سهم  خراسان رضوی بوده است و  بعد از تهران پرفروش‌ترین استان کشور هم از نظر مبلغ و هم از نظر تعداد کتاب فروخته شده بود.
 
وی در پایان ضمن تشکر از حمایت عموم مردم از صنعت نشر و ترویج فرهنگ کتابخوانی ابراز امیدواری کرد که کتاب، به عنوان میراثی ماندگار و عنصری رشد آفرین و روشنگر و رسانه‌ای پایدار در پهنه زندگی تک تک افراد جامعه نمایان و در سبد خرید فرهنگی خانوار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها