دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
نمایشگاه بین‌المللی بولونیا آغاز به کار کرد

پنجاه‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا از امروز آغاز شد و تا 27 خردادماه ادامه دارد. مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان در این رخداد مهم حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، پنجاه‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا از امروز آغاز شد و تا 27 خردادماه ادامه دارد؛ نمایشگاهی که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای دومین سال متوالی به صورت مجازی برگزار می‌شود. 

در این نمایشگاه چهارروزه مجازی به هر شرکت‌کننده امکاناتی در سایت نمایشگاه جهت نمایش کتاب و کاتالوگ اختصاص می یابد. همچنین جهت گفتگوی شرکت‌کنندگان با یکدیگر و برگزاری جلسات، فضایی فراهم شده است. از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه می‌توان به دیواره تخصصی تصویرگران کودک، برگزاری کنفرانس‌ها و کارگاه‌های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، اهدای جوایز و گفتگوهای آنلاین اشاره کرد.

مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان در سه بخش BCBF GLOBAL RIGHTS EXCHANGE و EXIBITORS EVENTS  BCBF و BCBF BOLOGNA BOOK PLUS حضور دارد و به معرفی کتاب های برگزیده حوزه کودک و نوجوان می پردازد. در بخش تبادل رایت این دوره از نمایشگاه 500 ناشر ثبت نام کرده اند و حدود 20 هزار عنوان کتاب جهت تبادل رایت بارگذاری شده است. در سال جاری بخش BCBF BOLOGNA BOOK PLUS به نمایشگاه اضافه شده است که این ابتکار جدید با هدف جلب مخاطبان حرفه‌ای بیشتر از سراسر جهان، به موازات نمایشگاه کتاب کودک بولونیا آغاز به کار کرده است.

از جمله اقدامات دیگر صورت‌گرفته توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در این دوره، معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان، معرفی آثار حوزه کودک و نوجوان در قالب کاتالوگ و معرفی طرح گرنت ایران می باشد.

در پنجاه‌وهفتمین دوره از نمایشگاه مجازی بولونیا بیش از 670 شرکت‌کننده به معرفی آثار خود می‌پردازند.

همچنین در جشنواره امسال تصویرگری بولونیا علیرضا گلدوزیان، امیر شعبانی‌پور، رضا دالوند، امین حسن‌زاده شریف و مجید فخار زواره از ایران در بین برگزیدگان هستند و نام یلدا راسخی نیز در بین برگزیدگان مسابقه بخش کودکان و تماشاچیان این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها