شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
مجموعه‌ برنامه‌های «خورشید و ماه» ویژه دهه کرامت

ویژه‌ برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت دهه کرامت با عنوان «خورشید و ماه» در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت و ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌هایی با عنوان «خورشید و ماه» را با هدف تقویت ارتباط عاطفی مردم با امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) برگزار می‌کند.
 
فرهنگسرای سیار زیارت در ایام دهه کرامت و به صورت سیار در نقاط مختلف شهر تهران اجرا می‌شود. در این فرهنگ‌سرا برنامه‌هایی چون؛ نقاره زنی، مدح خوانی، تواشیح صلوات خاصه و زیارت مجازی برگزار می‌شود. همچنین محصولات فرهنگی و سوغات متبرک حرم امام رضا (ع) و حضـرت معصومه(س) بین شهروندان توزیع می‌شود.
 
پویش «دختر بابا» با هدف بالا بردن کیفیت رابطه دختر و پدر و آموزش نقش یک دختر در سبک زندگی اسلامی ایرانی همزمان باسالروز ولادت حضـرت معصومه(س) و روز دختران برگزار می‌شود. برای شرکت در این پویش دختران می‌توانند به همراه پدرانشان بارعایت شئونات اسلامی، عکس سلفی گرفته و با هشـتک دختربابا در صفحات مجازی بارگذاری کنند.
 
دومین جشنواره «عاشقانه‌ای با امام مهربانی» از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در دهه کرامت است. این جشنواره با هدف حمایت و راهبری کانون‌های ادبی سازمان، معرفی ظرفیت‌های کانونی سازمانی به گروه‌های ادبی سـطح شـهر تهران و ترویج فرهنگ مهربانی ورافت اهل بیت(ع) به عنوان یکی از نیازهای امروز جامعه و همچنین با رویکرد تولید شعر برای دو گروه سنی کودک و بزرگسال با مشارکت انجمن‌های ادبی سطح کشور، کانونهای ادبی سازمان و سایر نهاد‌های فرهنگی ویژه شاعران کانون‌های ادبی و شـاعران آیینی برگزار می‌شود.
 
یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در دهه کرامت، تولید و توزیع محصولات فرهنگی است؛ ازجمله می‌توان به تولید و انتشار پادکست«حیا» با موضوع حیا به‌عنوان نقطه اتکای عفاف و حجاب براساس کتاب «حیا» امیرحسین بانکی‌پور، پادکست «با کبوتران حرم» مجموعه روایت‌های کوتاه از زائرین حرم امام رضا(ع)، ویدیوکلیپ «شاهچراغ» با موضوع معرفی امامزاده احمدبن موسی(ع) در روز گرامی‌داشت ایشان، ویدیوکلیپ چالشی «فازمتر مدیا» با موضوع پرداختن به چالش‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین دختران (موضوع نگهداری از حیوانات خانگی) اشاره کرد.
 
ویدیو گرافیک «کمی دخترانه» با موضوع آداب و رفتار شایسته دخترانه با نگاه به سبک زندگی ایرانی اسلامی، موشن گرافیک «خورشید و ماه» با موضوع زندگی حضرت معصومه(س) وامام رضا(ع)، ویدیوکلیپ «برآستان آسمان» با موضوع معرفی پنج امامزاده شـهر تهران براساس کتاب بر آستان آسمان و ویدیوکلیپ «خواهری» با موضوع داشتن خواهر در زندگی از سوی سازمان فرهنگی هنری تولید و در دهه کرامت منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها