دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
حسن‌بیگی با «صبح واقعه» در راه بازار نشر

رمان «صبح واقعه»، براساس زندگی شهید محسن حججی به قلم ابراهیم حسن‌بیگی از سوی انتشارات خط مقدم منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، رمان «صبح واقعه»، براساس زندگی رزمنده شجاع و دلاور سپاه اسلام و از شهدای شاخص مدافع حرم، شهید محسن حججی به قلم ابراهیم حسن‌بیگی از سری رمان‌های نوجوان فرماندهان شهید از سوی انتشارات خط مقدم به‌زودی راهی بازار نشر می‌شود.
 
حسن‌بیگی نویسنده این رمان می‌گوید: «در رمان «صبح واقعه» براساس مستنداتی که در اختیارمان بود، به توصیف صحنه‌ها و دلایل رفتن شهید حججی به سوریه پرداخته‌ام و بخش‌هایی از زندگی ایشان را به تصویر کشیده‌ام. در این رمان سعی کرده‌ام نگاه دینی و مذهبی را که در شهید حججی وجود داشت، برجسته کنم و این روحیه را بر سایر رفتارها غالب کنم.
 
اگرچه شهید حججی در دوران مدرسه به اصطلاح تیپ می‌زده، ریش پرفسوری می‌گذاشته و برخلاف عرف پیراهن زرد و شلوار لی می‌پوشیده، اما همواره سعی کرده در زندگی‌اش به تکلیف عمل کند و براساس اعتقادات و باورهای دینی خود زندگی‌اش را بسازد.»
 
ابراهیم حسن‌بیگی، نویسندگی را پس از انقلاب شروع کرده و آثارش بیشتر در حوزه جنگ ایران و عراق و حوزه انقلاب و دین شناخته می‌شود. از او بیش از 140 جلد کتاب رمان، داستان کوتاه و داستان کودک و نوجوان منتشر شده است. وی دارای 43 اثر برگزیده در جشنواره‌های مختلف ازجمله جشنواره کتاب سال، کتاب فصل، کتاب دفاع مقدس، جشنواره شهید غنی‌پور، جایزه هنری غدیر و… است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها