دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
راز سربندِ شهید علی‌اکبر جمراسی بر ملا شد

«راز سربند»، روایت زندگی شهید علی‌اکبرجمراسی، از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شهید علی‌اکبر جمراسی، سوم فروردین‌ 1347 در روستای تلخابِ اراک به دنیا آمد. او مانند بسیاری از همسالانش خود را به‌عنوان نیروی داوطلب به جبهه رساند، اما با سابقه 85 ماه حضور در خط مقدم شهید نشد.
 
شهید جمراسی همراه دیگر دوستانش، واحد اطلاعاتِ سپاه قم را سروسامان بخشید و توسعه داد. او که در تفحص شهدا نقشی پررنگ داشت، سال 1390، در آستانه بازنشستگی برای مأموریتی به سردشت اعزام شد و طی عملیات تروریستی گروهک پژاک به شهادت رسید.
 
علی‌اکبر جمراسی که در خانواده‌ای انقلابی رشد کرده بود، با اراده پولادین به همه ثابت کرد که ریزجثه بودن و سن و سالِ کم، نمی‌تواند مانع مردانه رفتار کردن باشد. وی در عملیات‌های زیادی شرکت کرد، موقعیت‌های خطرناکی را از سر گذراند و در واحدِ اطلاعات عملیات، یک نیروی کارآمد بود، اما نتوانست در دورانِ جنگ تحمیلی به آرزویش یعنی شهادت برسد.
 
او راهش را زود پیدا کرد؛ انقلابی شدنش، رزمندگی و جنگیدنش، لباس پاسداری پوشیدنش، تفحص کردنش، درس خواندن و دانشگاه رفتنش، اصلا‌ همین پدری کردنش. پای حرف جامانده‌های لشکر 17 علی‌بن ابیطالب علیه‌السلام که می‌نشینی، از اخلاصش می‌گویند. هم‌سنگرهایش توی اطلاعات سپاه لشکر از تخصص و عمل‌گرایی‌اش تعریف می‌کنند. پیش زن و بچه‌اش هم که می‌روی، دم از اخلاق و مهربانی‌اش می‌زنند.
 
آخرین روزِ از تیرماه سال 1390، درست وقتی که جمراسی فقط چند ماه تا بازنشستگی فاصله داشت، همراه تعدادی از دوستانِ پاسدارش برای ماموریتی راهی سردشت شد. درست وقتی که هیچکس انتظار نداشت او شهید شود، حین ادامه عملیات پاکسازی منطقه از لوث وجود گروهک تروریستی پژاک به علت برخورد خودرو با تله انفجاری به شهادت رسید.
 
کتاب «راز سربند» به قلم فاطمه دولتی در قطع رقعی و 160 صفحه از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.
 
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی (https://nashreshahidkazemi.ir/) و یا  سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را با تخفیف ویژه تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها