چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
تودیع و معارفه رؤسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین‌شهر

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر، مراسم تودیع و معارفه رؤسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردیبل به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی این استان در جلسه تودیع و معارفه رؤسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین‌شهر گفت: فرهنگ ما فرهنگی وارداتی نیست؛ بلکه ریشه در تاریخی غنی دارد که هویت ملت ما را شکل داده و از این رو ایران اسلامی با هویت فرهنگی در سرتاسر دنیا شناخته می‌شود.

وی افزود: فرهنگ عمومی، مجموعه‌ای از گرایش‌ها و باورها و رفتارهای یک جامعه است که مسیر رشد و توسعه جامعه را براساس آن می‌توان مشاهده کرد؛ بر این اساس، اهمیت فرهنگ عمومی به حدی است که شورایی منظم و منسجم در سطح کشور، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به نام شورای فرهنگ عمومی شکل گرفته است و رسالت شناسایی مسائل و مشکلات و اتخاذ راهکارهای عملی توسعه و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه را برعهده دارد.

بحرالعلومی تصریح کرد: انقلاب اسلامی بر اساس فرهنگ عاشورایی به پیروزی رسیده و استان اردبیل نیز به ولایتمداری و حسینیت مشهور است؛ بنا بر این فرهنگ عمومی جامعه ما نیز باید براساس ارزش‌های عاشورایی و ولایتمداری تعریف شود.

حجت‌الاسلام باوقار، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین‌شهر نیز اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، مسئله فرهنگ از اساسی‌ترین مسائل جامعه بوده و فرهنگ، اقتصاد و علم سه نیاز ضروری جامعه است.

وی ادامه داد: هرچه بیشتر بر مسائل فرهنگی جامعه سرمایه‌گذاری شود، باز هم کم است و در تمامی مسائل، فرهنگ باید در اولویت قرار گیرد.

باوقار اضافه کرد: ارتقاء یک جامعه، با توجه و اهمیت به مسائل فرهنگی مهیا می‌شود و غافل شدن از مسائل فرهنگی، آسیب‌های جبران‌ناپذیری دارد.

بنا به این گزارش، در این مراسم از زحمات محمد رستمی، رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین‌شهر، تقدیر و محمد جعفری به عنوان رئیس جدید معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها