سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
آغاز به کار اولین دانشنامه ایرانشناسی به زبان روسی از چهارشنبه

دانشنامه ایرانیستیکا به‌عنوان اولین دانشنامه ایرانشناسی به زبان روسی روز چهارشنبه این‌هفته با امضای تفاهمنامه دو طرف ایران و روس، به‌طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه مطالعات ایران و اوراسیا «ایراس»، این‌موسسه پروژه بزرگ نخستین دانشنامه ایرانشناسی به زبان روسی (ایرانیستیکا) را با همکاری دانشگاه دولتی سن پترزبورگ و دانشگاه تهران کلید زده که مراسم امضای تفاهمنامه مربوط به آن، بین طرفین ایران و روس، روز چهارشنبه ۵ خرداد برگزار می‌شود.
 
در تدوین این دانشنامه که به اصلی ترین منبع شناخت ایران برای روس‌زبانان جهان تبدیل خواهد شد، اساتید ایرانشناسی داخل کشور، و ایران‌شناسان روس همکاری خواهند داشت.
 
پروژه «دانشنامه ایرانیستیکا» با امضای تفاهم‌نامه میان مؤسسه ایراس و دانشگاه سن پترزبورگ از چهارشنبه این‌هفته کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده و مداخلی که توسط طرفین تهیه می‌شوند، به مرور در پایگاه اینترنتی این‌دانشنامه به زبان روسی قرار داده خواهند شد.
 
مراسم امضای تفاهم‌نامه با حضور مهدی سنایی رئیس مؤسسه ایراس، نیکلای کروپاچف رئیس دانشگاه دولتی سن پترزبورگ، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران و سایر اعضای پروژه، همراه است.
 
این‌برنامه چهارشنبه ۵ خرداد از ساعت ۱۶ به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها