سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
خیّر مشهدی یک کتابخانه‌ در حاشیه شهر مشهد را تجهیز می‌کند

به همت خیّر، عضو هیأت مدیره و خزانه‌دار مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی، کتابخانه تازه‌تأسیس مهریز در حاشیه شهر مشهد تجهیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به همت مرتضی کرباسی، خیّر، عضو هیأت مدیره و خزانه‌دار مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی کتابخانه تازه تأسیس مهریز شهرستان مشهد تجهیز می‌شود.
 
حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: هدف اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در سال 1400 ایجاد کتابخانه در تمامی نقاط استان به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها است.

وی افزود: برای تحقق شعار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ابتدا باید ابزار کار که همان کتابخانه و کتاب است برای تمامی اقشار جامعه در تمامی مناطق فراهم شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به کتابخانه مهریز مشهد گفت: طی تعاملات صورت گرفته شهرداری مشهد اقدام به ساخت کتابخانه 280 متری در محله مهریز مشهد کرد که به‌زودی قابل بهره‌برداری خواهد بود.
 
در ادامه مرتضی کرباسی، خیّر و خزانه‌دار مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد فضاهای فرهنگی در مناطق حاشیه شهرستان مشهد کمک هزینه‌ای برای تجهیز کتابخانه مهریز به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اهدا شد.
 
وی با اشاره به ایام کرونا افزود: این همیاری با هدف ایجاد روحیه و نشاط و کمک به پرکردن ایام فراغت جامعه بالاخص نسل جوان حاشیه شهر انجام گرفت.
 
یادآوری می‌شود، هزینه تجهیز کتابخانه مهریز شهرستان مشهد بالغ بر دو میلیارد ريال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها