دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
نصب 5 مجسمه مرتبط با شاهنامه در جلوخان آرامگاه فردوسی

رییس اداره هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از ساخت و نصب 5 مجسمه مرتبط با شاهنامه در جلوخان آرامگاه فردوسی طی 10 ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، بهزاد چوپانکاره در این خصوص گفت: به منظور تکریم جایگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و تقویت هویت ملی - مذهبی ایرانیان، فراخوان طراحی مجسمه‌های جلوخان آرامگاه فردوسی طی سه نوبت منتشر شد که از ماحصل آن تاکنون 5 مجسمه تعیین تکلیف شده است.

این مقام مسئول در سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: برای 3 مجسمه دیگر هم اقدامات بعدی صورت خواهد گرفت.
 
وی تصریح کرد: مجسمه دقیقی طوسی توسط هنرمند هادی عارفی‌منش با ارتفاع 4 متر بدون پایه ساخته و در مردادماه سال گذشته در محل مورد پیش‌بینی نصب شد. همچنین مجسمه آرش کمانگیر اثر اسماعیل رزاقی با ارتفاع 8 متر در شهریورماه 99 نصب شد و پس از آن مجسمه نبرد رستم و اسفندیار که توسط محدثه نیک‌فرجام ساخته شده بود، در آذرماه همان سال روی پایه خود جای گرفت.

به گفته رییس اداره هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، سه مجسمه یادشده در روز پایانی همین ماه به صورت همزمان مورد رونمایی قرار می‌گیرد.
 
چوپانکاره یادآور شد: همزمان با ۲۵ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولین از مجسمه ‌«رستم و سهراب» که توسط هنرمند محمدحسین ماموریان با ارتفاع 4 متر بدون پایه و مجسمه «رستم دیوبند» با ارتفاع 8 متر با پایه که توسط رضا قره‌باغی ساخته شده بود، در جلوخان آرامگاه فردوسی نیز رونمایی شد.







برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها