شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
حضور 36 ناشر و موسسه قرآنی از خراسان رضوی در نمایشگاه مجازی قرآن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از حضور 36 ناشر و موسسه قرآنی از این استان در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم که با اهتمام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعار «قرآن؛ کتاب رشد و رویش» در حال برگزاری است، با استقبال میلیونی مردم در اولین روز مواجه شد.
 
جعفر مروارید افزود: شرایط شیوع کرونا که در اکثر مراکز استان‌ها و شهرها با وضعیت قرمز روبرو هستیم، باعث شد نمایشگاه قرآن کریم به صورت مجازی برگزار شود.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طبق اطلاعات ارائه شده از سوی معاونت فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در روز نخست نمایشگاه مجازی قرآن کریم، بازدید میلیونی به ثبت رسیده است و بیش از سه‌میلیون مراجعه در ۱۲ ساعت ابتدایی آغاز به کار نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم ثبت شده است.
 
 وی افزود: در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب‌های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد و امکان عرضه و فروش تمام کتاب‌های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است.
 
مروارید از حضور ۲۲ ناشر از خراسان رضوی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: به نشر، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، موسسه فرهنگی هنری خراسان، شمشاد، علامه طباطبائی، حوزه علمیه خراسان، نسیم رضوان، جامعه قاریان قرآن مشهد، ملک اعظم، تدبر در قرآن و سیره، آوای رعنا، استوار، رازتوکل، والعصر، موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام  نور، موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی ضریح آفتاب، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، چشم انداز قطب، بوی شهر بهشت سپیده باوران، پیام کلیدر و شاملو ، ۲۲ ناشری هستند که در این نمایشگاه از خراسان رضوی حضور دارند.
 
وی با بیان این که کتاب‌های ناشران با ۲۰ درصد تخفیف در نمایشگاه مجازی قرآن کریم عرضه می‌شود افزود: امکان بازدید و خرید به صورت ۲۴ ساعته برای عموم مردم و بدون محدودیت جغرافیایی در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم فراهم شده است، کتاب‌های خریداری شده توسط بازدیدکنندگان از نمایشگاه به صورت رایگان ارسال می‌شود و هزینه ارسال پست، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: ارسال کتاب‌ها از طریق شرکت ملی پست (طرف قرارداد نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم) و سایر شرکت‌های فعال امکان‌پذیر است.
 
مروارید همچنین از حضور ۱۴ موسسه قرآنی استان در بخش محتوایی این نمایشگاه خبر داد و گفت: قرار است در این نمایشگاه ۳۰ وبینار تخصصی در حوزه‌های گوناگون فرهنگ قرآنی برگزار شود که ۱۰ وبینار در سطح بین‌المللی و با حضور میهمانان برجسته فرهنگ قرآنی و اسلامی از ۱۰ کشور خواهد بود.
 
نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ به نشانی www.iqfa.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها