پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
تسهیلات ویژه به فعالان قرآنی در قزوین پرداخت می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: همزمان با نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، تسهیلات ویژه به فعالان قرآنی این استان در قالب بن‌های خرید پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قزوین، محمدحسین اسماعیلی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم از 11 اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار کرد: نمایشگاه مجازی قرآن کریم در 2 بخش فروشگاهی و محتوایی به مدت 10 روز فعال است که علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.iqfa.ir به‌صورت مجازی به بازدید از این نمایشگاه بپردازند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مجازی قرآن کریم، فرصتی برای اعتلای جامعه اسلامی و نزدیک شدن هرچه بیشتر مردم با قرآن است، افزود: بیش از 500 ناشر آثار و منابع دینی،‌ قرآنی و دفاع مقدس در بخش فروشگاهی و 500 مؤسسه و مرکز قرآنی و دینی در بخش محتوایی نمایشگاه مشارکت دارند و با توجه به اینکه نمایشگاه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، دسترسی مردم در اقصی‌نقاط شهری و روستایی به‌راحتی امکان‌پذیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به ارائه تسهیلات برای فعالان قرآنی، گفت: این تسهیلات به‌صورت ویژه در بخش فروشگاهی خانه کتاب ارائه می‌شود و ارسال مرسولات نیز به‌صورت رایگان برعهده شرکت ملی پست است.

اسماعیلی ادامه داد: در نمایشگاه امسال، کتاب‌های مرجع قرآنی و دینی چاپ شده از سال 92 تاکنون موجود است و همچنین کتاب‌های ناشران با 20 درصد تخفیف در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: براساس هماهنگی با شرکت همراه اول، تعرفه اینترنتی بازدید و خرید از نمایشگاه رایگان است و در این رویداد، بیش از یک‌هزار موسسه و مرکز قرآن و نیز ناشران فعال در این حوزه حضور دارند و بیش از 30 نشست تخصصی در بخش داخلی و بین‌الملل برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، گفت: نمایشگاه مجازی قرآن کریم برخلاف نمایشگاه سال‌های گذشته قرآن که در ساعات محدودی برپا بود، امسال با شعار «قرآن، کتاب رشد و رویش» 24 ساعته در طول برگزاری نمایشگاه فعال است و علاوه بر این، فرصتی است که تمام هموطنان از اقصی‌نقاط کشور از امکانات فروشگاهی و نمایشگاهی آن استفاده کنند.

وی یادآور شد: به همین منظور به 16 هزار فعال قرآنی، بُن خرید و تسهیلات اختصاص داده‌ شده است. بخش فروشگاهی فقط در ایام برگزاری نمایشگاه فعال است، اما بخش خدمات محتوایی پس از برگزاری نمایشگاه همچنان فعال خواهد بود.

اسماعیلی افزود: فعالان قرآنی مشمول دریافت بُن نمایشگاه مجازی قرآن شامل حافظان کل قرآن، قاریان ممتاز، مدیران مؤسسات قرآنی، مربیان قرآنی، هنرمندان آثار قرآنی، نویسندگان و مؤلفان آثار قرآنی هستند و این بُن‌ها از 100 هزار تومان تا 400 هزار تومان درنظر گرفته‌ شده و مشمولان دریافت بُن خرید از طریق ارسال پیامک، نسبت به میزان بُن تخصیصی خود مطلع می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین، اظهار کرد: مشمولان بُن خرید از نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم می‌توانند پس از دریافت پیامک، با مراجعه به بخش فروشگاهی سامانه نمایشگاه مجازی قرآن کریم و ثبت کدملی خود، نسبت به خرید اقدام کنند. اطلاعات مشمولان بُن خرید از نمایشگاه با همکاری مراجع ذیربط قرآنی از جمله شورای عالی قرآن قاریان، اتحادیه مؤسسات قرآنی مدیران مؤسسات، سازمان دارالقرآن الکریم و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حافظان و مربیان تهیه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها