دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
افتتاح کتابخانه مرکزی بوئین‌زهرا مهمترین مطالبه فرهنگی مردم شهر است

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح کتابخانه مرکزی، مهمترین مطالبه فرهنگی مردم شهرستان است که باید با حمایت مسئولان استان هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، روح‌الله عباسپور در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ضمن تقدیر از پیگیری این نهاد در شهرستان بویین زهرا در ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: می‌توان با تعامل بین شهرداری، شورای شهر و اداره کل کتابخانه‌ها در خصوص تحقق سهم نیم درصدی و سایر موارد قانونی مربوط به کتابخانه‌ها اقدام کرد.
 
وی با اشاره به صنعتی بودن شهرستان بویین زهرا، افزود: می‌توان سرانه فضای کتابخانه‌های شهرستان را با استفاده از ظرفیت صاحبان صنایع به ویژه صنایع خرد جهت تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی افزایش داد.
 
نماینده مردم بوبین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم موانع و مشکلات پیش روی پروژه کتابخانه مرکزی بویین زهرا را نیز مرتفع سازیم تا این مرکز در کمترین زمان ممکن آغاز به کار کند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین نیز در این دیدار با تشکر از حمایت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اینکه کتابخانه‌ها در برخی از مناطق تنها مراکز برای ارائه خدمت هستند، با تبدیل آنها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای عمل به شعار سال و بیانیه گام دوم انقلاب برنامه‌های متعددی در حال تدوین و اجرا داریم همچنین در این راستا تفاهم‌نامه‌های متعددی نیز با برخی دستگاه‌ها منعقد شده است.
 
فاطمه محمدبیگی، دسترسی مردم به کتابخانه‌های عمومی را از حداقل نیازهای ضروری و فرهنگی در هر منطقه عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با راه اندازی کتابخانه سیار در روستاهای شهرستان بویین زهرا و آوج به زودی شاهد افتتاح کتابخانه در این مناطق و گسترش عدالت فرهنگی در مناطق کم برخوردار باشیم.
 
وی در این دیدار از پیگیری‌های مستمر رییس اداره شهرستان بویین زهرا در راستای تحقق ماده ۱۷۲ قانون مالیات و رایزنی با شرکت‌های متعدد و حصول نتیجه که برای نخستین بار در سطح کتابخانه‌های عمومی استان انجام شد تقدیر کرد.
 
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوئین زهرا ضمن ابراز خرسندی از تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهادهای فرهنگی برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در شهرستان بوئین‌زهرا گفت: با توجه به جمعیت زیاد فرهیختگان شهرستان باید از تمامی ظرفیت‌ها برای جذب مخاطبان به کتابخانه‌ها استفاده شود.
 
روحی زهرایی افزود: خوشبختانه تمام مسوولان در سراسر شهرستان دغدغه‌های فرهنگی دارند و با رویی گشاده، دعوت اداره کتابخانه‌ها برای ترویج کتابخوانی را پذیرا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها