یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
70 عنوان کتاب در هفته فرهنگی اصفهان رونمایی می‌شود

شهردار اصفهان گفت: رونمایی از بیش از 70 عنوان کتاب در حوزه‌های اجتماعی و شهروندی با موضوع کودک، از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، قدرت‌الله نوروزی اصفهان را مهد هنر و فرهنگ و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی ذکر کرد و گفت: زیبایی‌های اصفهان در ماه اردیبهشت دوچندان می‌شود، هفته فرهنگی اصفهان نیز فرصتی برای پرداختن به ظرفیت بزرگ فرهنگی و هنری اصفهان فراهم می‌کند.

شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا در شهر اصفهان برنامه‌های امسال هفته فرهنگی اصفهان، به صورت عرصه‌محور برگزار نمی‌شود و رونمایی از بخش تولیدات مکتوب و چند رسانه‌ای در کنار برگزاری رویدادهای دیگر در بستر مجازی برای این هفته برنامه‌ریزی شده است که از شاخص‌ترین این برنامه‌ها رونمایی از بیش از 70 عنوان کتاب در حوزه‌های اجتماعی و شهروندی مرتبط با موضوع کودک است.

وی گفت: همچنین شش عنوان اطلس شهر با موضوع سلامت، خانواده، زنان، مشارکت اجتماعی، پدافند غیرعامل و فرهنگ شهروندی که مبنایی برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی اجتماعی در حوزه‌های مختلف شهری است دراین هفته رونمایی می‌شود.

به گفته نوروزی، این اطلس‌ها به گونه‌ای است که هر دستگاهی که قصد داشته باشد در حوزه‌های اجتماعی و مدنی خدماتی ارائه کند، می‌تواند از آن استفاده کند؛ به طور مثال در حوزه سلامت در هر محله یا منطقهای مشخص شده است میزان درگیری بیماری‌هایی مانند سرطان به چه شکل است.  
 
شهردار اصفهان در پایان افزود: این موضوع به برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای، کالبدی و فرهنگی که نیاز به درک درست از واقعیت شهر و فهم صحیح از نیاز شهروندان دارد کمک می‌کند تا بر اساس آن به شیوه صحیح برنامه‌ریزی شود. این اطلس‌ها برای نخستین بار تدوین شده و به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند مورد مطالعه و استفاده همه شهروندان نیز قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها