سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
سه جلد ديگر از دایره‌المعارف قرآنی آستان قدس تا پایان امسال منتشر می‌شود

مدیر گروه مطالعات قرآن بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از انتشار جلدهای 42 ، 43 و 44 کتاب «المعجم فی فقه لغة القرآن و سرّ بلاغته» در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام محمدحسن مومن‌زاده اظهار کرد: تاكنون 41 جلد از اين اثر ارزشمند منتشر شده است كه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۳ جلد ديگر از اين مجموعه منتشر و به بازار كتاب عرضه شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع اين اثر افزود: «المعجم فی فقه لغة القرآن و سر بلاغته» دايرة‌المعارف بزرگ قرآنی است كه در زمينه علوم قرآنی با موضوعاتی چون لغت، بلاغت، معانی، اعراب و معارف كلامی، فقهی، عرفانی، فلسفی و اعجاز قرآن به چاپ رسیده است.

مدیر گروه مطالعات قرآن بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به برگزيده شدن اين اثر در مجامع علمی كشور ياد كرد وگفت: اين اثر تاكنون موفقيت‌های بسياری را در مجامع علمی كشور كسب كرده كه كسب عناوين كتاب سال جمهوری اسلامی ايران، كتاب برگزيده حوزه و كتاب برتر قرآنی از آن جمله است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم جلدهای 40،39 و 41 را در راستای تحقق شعار «جهش تولید» به مرحله نهایی برسانیم، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و دورکاری برخی از پژوهشگران، خوشبختانه توانستیم با همکاری گروهی 13 نفره از پژوهشگران، در سال گذشته سه جلد از این کتاب را به چاپ برسانیم.

مومن‌زاده ادامه داد: یکی دیگر از کارهای فاخر گروه مطالعات قرآن بنیاد پژوهشهای اسلامی، انتشار کتاب «نصوص فی علوم القرآن» است که تاکنون 12 جلد از آن منتشر شده و در سال جاری نیز جلد 13 این کتاب به چاپ خواهد رسید.

وی افزود: در این کتاب که بر اساس مباحث و موضوعات علوم قرآنی شکل گرفته، آثاری با موضوعات علوم قرآنی از قبیل وحی و کیفیت آن، نزول قرآن، جمع قرآن و... از حدود ۵۰۰ منبع جمع‌آوری شده و به ترتیب زمان حیات مؤلفان آثار، تنظیم و تحت عنوان کتاب «نصوص فی علوم القرآن» منتشر شده است.

این پژوهشگر ابراز امیدواری کرد: در سال جاری که با شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است، موانع تولید بر طرف شود و شاهد افزایش و پیشرفت هر چه بیشتر پژوهش‌ها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها