دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کتابخانه‌های عمومی نقطه آغاز موفقیت‌های اقتصادی هستند

رئیس هیئت مدیره مرکز توسعه اقتصادی زنان کشور از کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان مرکزی برای کسب مهارت‌های لازم در موفقیت‌های اقتصادی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، نسرین یوسفی عارفی در حاشیه حضور در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، انگیزه را اصلی‌ترین مشخصه رسیدن به موفقیت عنوان کرد و گفت: کسب مهارت و تخصص در هرکار و حرفه یکی از اصول اولیه و کاربردی است و کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکزی که در این خصوص مسئولیت اجتماعی دارند تاثیرگذار خواهند بود.
 
یوسفی عارفی ادامه داد: تامین منابع آموزشی لازم جهت کسب مهارت و برگزاری دوره‌های آموزشی در کتابخانه‌های عمومی برای کمک به کارآفرینان و در ادامه شناخت بازار و طرح ریزی فعالیت‌های مختلف به کارآفرینی و حضور موفق در اقتصاد کمک می‌کند.
 
رئیس هیئت مدیره مرکز توسعه اقتصادی زنان کشور همت و پشتکار را مهمترین مولفه کارآفرینان موفق در کشور و جهان عنوان کرد و ادامه داد: همواره افراد موفق و برجسته و الگو در تمام حوزه و البته حوزه کارآفرینی در مسیر زندگی و کار خود با شکستهایی مواجه شده‌اند که انگیزه کافی و همت و تلاش و امید و پشتکار آنها را مایوس نکرده و به مرز موفقیت و پیشرفت رسانده است.
 
یوسفی عارفی ادامه داد: زندگینامه افراد موفق نشان می‌دهد همه آنها انسان‌های عادی بوده‌اند که در مسیر زندگی هر شکست را یک تجربه برای کسب موفقیت تلقی کرده‌اند و معرفی زندگینامه این افراد در کتابخانه‌های عمومی تاثیر بسزایی در توسعه و پیشرفت اقتصادی افراد و در ادامه آن جامعه خواهد داشت.
 
تبدیل کتابخانه‌ها به مراکز فعال اجتماعی
وی فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر را به‌عنوان مراکز فعال و تاثیرگذار اجتماعی در استان مورد توجه قرار داد و یادآور شد: بسترهای مناسبی در کتابخانه‌های عمومی بویژه برای بانوان در کتابخانه‌های عمومی ایجاد شده است و برگزاری دوره‌های آموزشی، معرفی بانوان کارآفرین موفق و افزایش منابع لازم جهت کسب مهارت و تخصص برای ورود به حوزه کار و کارآفرینی و فعالیت اقتصادی از کتابخانه‌ها تداوم داشته است.
 
رئیس هیئت مدیره مرکز توسعه اقتصادی زنان کشور انجمن کتابخانه‌های عمومی مشهد مقدس را در جهت برنامه‌ریزی برنامه‌هایی جهت تبدیل کتابخانه‌ها به مراکز فعال اجتماعی و آشنایی مردم با فعالیت‌ها و فعالین اقتصادی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: انتخاب انجمن کتابخانه‌های عمومی مشهد به‌عنوان انجمن برتر کشور در سال گذشته نشان از فعالیت‌های خوب آن در راستای مسئولیت‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی بوده است و در سال 1400 نیز با برنامه‌ریزی که در انجمن مشهد انجام شده است، این موفقیت و پیشرفت ادامه خواهد داشت.
 
وی ایجاد فرهنگ کمک به حوزه فرهنگی و کتاب و کتابخوانی را لازم و ضروری دانست و ادامه داد: در تمام دنیا شرکت‌های بزرگ اقتصادی بخشی از فعالیت خود را به کمک‌های اقتصادی به پیشرفت فرهنگ و کتاب و کتابخوانی اختصاص می‌دهند.
 
یوسفی ایجاد و تعریف فرهنگ کمک به حوزه کتاب و کتابخوانی و آموزش نحوه حضور در این مسیر برای ساخت کتابخانه در مناطق مختلف شهر به‌ویژه در حاشیه شهر به صورت کتابخانه‌های سیار از الزامات امروز جامعه عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها