یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۰
کانون ادبیات به نقد اثری از کالوینو می‌نشیند

مجموعه داستان «چه کسی در دریا مین کاشت؟» اثر ایتالو کالوینو، نویسنده ایتالیایی، عصر دوشنبه ۱۸ آذر در کانون ادبیات ایران نقد می‌شود. در این نشست محمدرضا فرزاد، محمدرضا گودرزی و علی شروقی به سخنرانی می‌پردازند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی کانون ادبیات ایران، دویست‌‌ و سی و یکمین نشست کانون ادبیات ایران به نقد و بررسی مجموعه داستان «چه کسی در دریا مین کاشت؟» اثر ایتالو کالوینو اختصاص دارد.

در این نشست که روز دوشنبه (۱۸ آذر) از ساعت ۱۶:۳۰ دایر است، محمدرضا فرزاد، محمدرضا گودرزی و علی شروقی به نقد و بررسی این کتاب می‌پردازند.

ترجمه فارسی اعظم رسولی از این کتاب شهریور امسال توسط نشر «کتاب خورشید»، روانه کتاب‌فروشی‌های ایران شده است. این ناشر «چه کسی در دریا مین کاشت؟» را به عنوان سومین کتاب از آثار این نویسنده و در ادامه دو مجموعه داستان «کلاغ‌ها آخر از همه می‌رسند» و «قارچ‌ها در شهر» منتشر کرده است.

«چه کسی در دریا مین کاشت؟»، ۱۱ داستان کوتاه را از این نویسنده با نام‌های «سپیده‌دم بر شاخه‌‌های برهنه»، «از پدر به پسر»، «خانه کندوها»، «همخونی»، «در یک هتل به انتظار مرگ»، «اضطراب در پادگان»، «گرسنگی در بورا»، «دیدار در غذاخوری»، «آرزو در ماه نوامبر»، «اعدام یک قاضی» و «چه کسی در دریا مین کاشت؟» در خود جای داده است.

رسولی، مترجم این مجموعه پیش‌تر درباره این کتاب به خبرنگار «ایبنا» گفته بود: کالوینو در داستان‌های این کتاب به مفاهیمی چون انسان پس از جنگ، مساله فاشیسم، هراس و ناامنی پرداخته است. این داستان‌ها به شکل خاصی روایت شده‌اند و چیره‌دستی نویسنده را در سبک‌های روایت داستان نشان می‌دهند.

نسخه اصلی این مجموعه داستان در سال ۱۹۴۹ میلادی در ایتالیا منتشر شد.

کانون ادبیات ایران در نشانی خیابان مفتح جنوبی، روبه‌روی ورزشگاه شهید شیرودی، خیابان اردلان، پلاک ۲۵ قرار دارد و شرکت در جلسات نقد این کانون برای عموم آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط