پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
برگزاری طرح زمستانه کتاب سبب می‌شود مخاطب بهتر بتواند کتاب بخرد

احسان رضایی بیان کرد: به دلیل شرایط اقتصادی جامعه از قدرت خرید مردم کاسته شده است و برگزاری طرح زمستانه کتاب و وجود این گونه تخفیف‌ها سبب می‌شود بهتر بتوانند آثار مورد نیاز خود را خریداری کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، احسان رضایی مدیر کتابفروشی «کتاب نوک مدادی»، در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران درباره طرح زمستانه کتاب اظهار کرد: برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) معایب و مزایای خاص خود را دارد؛ از سویی مشتری و مخاطب قشر کتاب‌خوان به تخفیف عادت می‌کند و خرید کتاب‌های مورد نیاز خود را به ایام برگزاری طرح‌های فصلی موکول می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل شرایط اقتصادی جامعه که از قدرت خرید مردم کاسته شده است و برگزاری طرح زمستانه کتاب و  وجود این گونه تخفیف‌ها سبب می‌شود بهتر بتوانند آثار مورد نیاز خود را خریداری کنند.

او همچنین بیان کرد: وجود بیماری کووید 19 و تعطیلی ایام عید و حضور مردم در قرنطینه خانگی، سبب می‌شود استقبال مردم از طرح زمستانه کتاب افزایش پیدا کند از این رو که مخاطب بیشتر در خانه حضور دارد و سعی می‌کند از اوقات فراغت خود بهره ببرد.

احسان رضایی در پایان گفت: در تجربه یکسال اخیر نیز مشخص شده است هر زمان که قرنطینه تشدید شده فروش کتاب‌فروشی‌ها نیز بیشتر شده است اما چه بسا بهتر است میزان اعتباری که به کتابفروشی‌ها داده می‌شود نیز افزایش پیدا کند.

طرح زمستانه کتاب از ۹ تا ۱۶ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها