شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
15 هزار جلد کتاب به كتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی اهدا شد

سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی 15 هزار جلد کتاب به كتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، علی‌محمد جهانی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی با حضور در کتابخانه سیار رضوی واقع در ساختمان بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، ضمن تقدیر از عملکرد سازمان کتابخانه‌های رضوی در اهدای کتاب و غنی‌سازی کتابخانه‌های عمومی بجنورد، خراسان شمالی را یکی از استان‌های فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد که طی 5 سال گذشته موفق به راه‌اندازی 25 باب کتابخانه شده است.
 
وی همچنین این استان را به لحاظ سرانه فضای کتابخانه‌ای جزو سه استان اول کشور معرفی کرد و گفت: در حال حاضر 72 باب کتابخانه در این شهرستان فعال است و با توجه به 845 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های آن تقریبا به ازاء هر نفر جمعیت یک نسخه کتاب در این استان موجود است.
 
جهانی به سرانه عضویت کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی اشاره کرد که میانگینی بالاتر از سرانه کشوری دارد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی، ادامه داد: در حوزه کتاب با توجه به اینکه در سال‌های اخیر خرید کتاب توسط دولت کمتر شده نیاز زیادی به کتاب داشتیم و با این مجموعه‌ای که توسط آستان قدس رضوی به این استان اهدا شده، قطعا تعدادی از کتابخانه‌های ما غنی‌سازی می‌شود.
 
وی میانگین کتاب برای کتابخانه‌های روستایی را هزار نسخه برشمرد و گفت: با مجموعه اهدا شده ازسوی این سازمان می‌توانیم 10 کتابخانه روستایی را صد درصد غنی کنیم.

جهانی، با اشاره به افزایش قیمت کتاب‌ها، این اهدا را کمک بسیار بزرگی برای غنی سازی کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی دانست و با توجه به عضویت 7000 نفر در کتابخانه مرکزی، اولویت را در غنی‌سازی منابع کتابخانه مرکزی این استان عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها