جمعه ۱۵ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۰
اشباح سیامک گلشیری به کوچه‌های تهران می‌آیند

«تهران کوچه اشباح» عنوان رمان نوجوانی از سیامک گلشیری است که از سوی نشر افق روانه بازار نشر می‌شود. این رمان در ژانر وحشت نگارش شده و از نخستین آثار نوجوان تالیفی در این ژانر به شمار می‌آید./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این رمان که چند بار نامش تغییر یافته، ماجرای دو نوجوان 14 ساله را بازگو می‌کند که در شب تولد یکی از آن‌ها، از خانه بیرون می‌روند و به خانه‌ای راه می‌یابند که در واقع تمام اتفاقات رمان در آن‌جا رخ می‌دهد.
 
به گفته گلشیری، این رمان اولین داستانی است که درباره حضور دراکولاها در تهران نوشته شده است. 

این نویسنده و مترجم با اشاره به علاقه و استقبال نوجوانان از ژانر وحشت و مخالفت برخي روان‌شناسان با اين‌گونه کتاب‌ها معتقد است این رمان بر نوجوانان تاثیر منفی ندارد.

سيامك گلشيري در سال 1347 در اصفهان متولد شده و فوق ليسانس زبان و ادبيات آلماني دارد. نخستین مجموعه داستانش «از عشق و مرگ»، در سال 1377 توسط نشر مركز به چاپ رسيد و مجموعه داستان «همسران» او را نیز در سال 79 انتشارات نگاه منتشر كرد. 

نخستین رمانش «كابوس» در سال 79 به چاپ رسيده است. سيامك گلشيري دو رمان «شب طولاني» و «مهماني تلخ» را در سال 80 به كارنامه‌ي ادبي خود افزود و در اسفند سال 81 رمان «نفرين شدگان» و سال گذشته نیز رمان «چهره پنهان عشق» از این داستان‌نویس منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها