یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی سالمندان

نشست شورای هم‌اندیشی جام باشگاه‌های کتابخوانی سالمندان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگ سالمندی، نشست هم‌اندیشی اولین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی سالمندی با حضور نمایندگان برخی دستگاه‌های مدعو برگزار شد.

در ابتدای این نشست مسعود صبغی، مدیرعامل بنیاد فرهنگ سالمندی با ارایه توضیحات لازم به تشریح اهداف و شیوه‌های اجرایی این طرح پرداخت و بیان داشت که پرداختن به این موضوع، نسبت به میزان اهمیت توجه به موضوعات مختلف سالمندان و در اولویت آنها برنامه‌های فرهنگی، بسیار قابل توجه و ضروری به نظر می‌رسد.

وی به ترویجی بودن ماهیت این طرح اشاره کرد و گفت: ما از این طرح انتظاری متفاوت از طرح‌های اجرایی دیگر داشته و در واقع با نشست‌های مختلفی که با مدیرکل محترم دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌ایم اتفاق نظر بر این بود که با این طرح می‌توان حساسیت لازم نسبت به سالمندان را در جامعه بالا برده و در عین حال با تقویت نقش‌پذیری اجتماعی سالمندان شرکت‌کننده در این طرح بتوانیم شرایط مطلوب‌تری در حوزه سلامت روان این عزیزان ایجاد کنیم.

در این نشست حشمتی معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اجرای برنامه‌های مشابه اجرا شده در حوزه کودک و نوجوان، زندان‌ها و حوزه‌های دیگر ابراز امیدواری کرد که این برنامه نیز مانند دیگر برنامه‌ها بتواند جای خود را در بین جامعه هدف که سالمندان هستند، باز کرده و اثرات پیش بینی شده را در پی داشته باشد.

وی در خصوص مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در این طرح گفت: موضوع فرهنگ‌سازی و فعالیت‌هایی با این گستردگی، قطعا نیاز به مشارکت و هم افزایی دستگاه‌ها و نهادهایی دارد که در یک موضوع مشترک فعالیت دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری بنیاد فرهنگ سالمندی آمادگی هرگونه همکاری در جریان برگزاری این برنامه را دارد.

در ادامه مهدی امیری، معاون ارتقای سلامت شهرداری تهران که به نمایندگی از اداره کل سلامت شهرداری در این نشست حضور داشت، کلیات طرح را ارزنده و بسیار قابل توجه دانست و روی این موضوع تاکید نمود که در حوزه اجرا باید دقت داشت نسبت تا متناسب با ویژگی‌ها و روحیات سالمندان این طرح‌ها به اجرا در آمده و نتایج مورد نظر حاصل شود.

ایشان نیز با اعلام آمادگی سازمان شهرداری تهران در مشارکت موثر در اجرای این طرح خواست که در خصوص اجرا جزئیات مشخص‌تری ارایه شود تا نحوه و میزان مشارکت‌ها شفاف‌تر شود.

بنابر اعلام بنیاد فرهنگ سالمندی نزدیک به 8 دستگاه و نهاد مرتبط از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و دبیرخانه شورای عالی سالمندی دعوت به عمل آمده بود.

لازم به ذکر است که اولین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی سالمندان با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط بنیاد فرهنگ سالمندی از ابتدای آذرماه با شروع ثبت‌نام متقاضیان در سایت این بنیاد آغاز شده و مراحل ثبت‌نام در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها