شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
کتاب سلول‌های بهاری تاریخ شفاهی سلول‌ها است/ سلول‌های بهاری با نثری روان برای مخاطب عام نوشته شده است

نویسنده کتاب سلول‌های بهاری در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: کتاب سلول‌های بهاری تاریخ شفاهی سلول‌ها است. ما کاری را کردیم که شهید آوینی در جنگ برای فتوحات جنگی انجام می‌داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، بهنام باقری نویسنده کتاب سلول‌های بهاری گفت: در سال 1394 رهبر معظم انقلاب دیداری از شرکت صنعتی مپنا داشتند که مدیرعامل وقت مپنا توضیحاتی را در خصوص تولیدات صنعتی برای رهبر انقلاب بیان کرد؛ در آن لحظه شور و شعف خاصی را در چهره رهبر انقلاب دیدم. در همان لحظه به ذهنم رسید که در حوزه تاریخ شفاهی صنعت و پیشرفت‌های علمی کشور کار کنم. بررسی‌های لازم توسط یک تیم انجام شد و به دو گزینه رسیدیم. 

باقری اظهار داشت: گزینه اول پروژه سلول‌های بنیادی بود که دانش استراتژیکی محسوب می‌شود. گزینه دوم زندگی‌نامه و تاریخ شفاهی شهید کاظمی آشتیانی بود. هر دو پروژه به موازات هم آغاز شدند. کتاب سلول‌های بهاری تاریخ شفاهی سلول‌ها است. ما کاری را کردیم که شهید آوینی در جنگ برای فتوحات جنگی انجام می‌داد.   

وی افزود: این کتاب با محوریت پرفسور حسین بهاروند استاد تمام پژوهشکده زیست‌شناسی و سلول‌های بنیادی پژوهشکده رویان و پدر علم سلول‌های بنیادی ایران است که متولد سال 1350 هست. دکتر بهاروند در یک خانواده مستضعف و کارگری کارخانه ذوب‌آهن چشم به جهان گشود. مقام معظم رهبری در خصوص دکتر بهاروند فرمودند این جوان توانست کشور را در دنیا بلندآوازه کند. 

نویسنده کتاب سلول‌های بهاری گفت: کتاب مذکور دو سرفصل کلی دارد، هم تاریخ شفاهی سلول‌های بنیادی را مطرح می‌کند و هم خاطرات شفاهی دکتر بهاروند را ذکر کرده‌ایم. کتاب به گونه‌ای ساده شده است که برای مخاطب عام قابل استفاده باشد. 

لازم به ذکر است که کتاب «سلول‌های بهاری»؛ خاطرات تولید و توسعه سلول‌های بنیادی به روایت حسین بهاروند، پدر دانش سلول‌های بنیادی ایران، توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد. 

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها