دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
ثبت ۲۲۰ هزار مرسوله پستی ویژه نمایشگاه مجازی کتاب تهران

امیرحسین کریمی بیان کرد: ناشران باید از لفاف مناسب و استاندارد استفاده کنند تا کتاب‌های خریداری شده مردم آسیب نبیند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، امیرحسین کریمی، مدیرکل منطقه پستی جنوب غرب در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران اظهار کرد: تا امروز دوشنبه(ششم بهمن‌ماه) 220 هزار مرسوله پستی کتاب ویژه نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوی ناشران در سامانه پست ثبت و از این تعداد حدود 120 هزار مرسوله پستی از طرف ناشران تحویل پست داده شده است.
 
او در ادامه بیان کرد: تنوع جغرافیایی ارسال پستی، تمام کشور را شامل شده و این نمایشگاه مجازی کتاب همه استان‌های کشور را درگیر کرده؛ همچنین در روستا‌های دور افتاده نیز خرید از سوی مخاطبان صورت گفته است و تا به امروز هیچ مرسوله برگشتی نداشته‌ایم. ضمن اینکه استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، قم و اصفهان بیشترین ارسال را داشتند.
 
مدیرکل منطقه پستی جنوب غرب ادامه داد: با توجه به این که هر سفارش از سوی یک ناشر ارسال می‌شود، اگر فرد از چند ناشر خرید کند تجمیع همه آن‌ها برای یک‌بار ارسال به مخاطب دشوار است از این رو که امکان دارد همه ناشران سفارش‌ها را در یک روز تحویل پست ندهند؛ بنابراین ممکن است کسی که خرید خود را از چهار ناشر انجام می‌دهد، چهار مرسوله پستی کتاب و هر مرسوله را در مقاطع زمانی مختلف دریافت کند.
 
وی افزود: مخاطبان توجه کنند که در این فرصت باقی‌مانده نشانی کامل و دقیق خود همراه با تلفن تماس و کدپستی 10 رقمی صحیح را وارد کنند، این موارد به توزیع بهتر و دقیق‌تر سفارش‌ها کمک خواهد کرد.
 
کریمی گفت: ناشران باید از لفاف مناسب و استاندارد استفاده کنند تا کتاب‌های خریداری شده مردم آسیب نبیند. برخی از ناشران از لفاف مناسب بهره نمی‌برند بلکه در بسته‌بندی‌ها از نایلون نازک و پاکت‌های غیراستاندارد برای ارسال کتاب، استفاده می‌کنند که شرایط خوبی ندارد.
 
 
 نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا هشتم  بهمن‌ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها