دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
آغاز فعالیت کتابخانه جامع مدیریت شهری در سنندج

دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج از فعالسازی کتابخانه‌ جامع مدیریت شهری با 7000 جلد کتاب عمومی و تخصصی در ساختمان این شورا و در راستای خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان به نقل از کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج، جواد مصطفی در سخنانی اظهار کرد: کتابخانه جامع مدیریت شهری شهرداری سنندج در زمینی به مساحت ۱۲۰ مترمربع در ساختمان شورای اسلامی شهر سنندج با منابع هفت هزار جلد کتاب در ۲ حوزه تخصصی و عمومی پذیرای شهروندان سنندجی است.

وی ادامه داد: بخش تخصصی این کتابخانه مشتمل بر موضوعاتی چون عمران، راه و ساختمان، معماری و شهرسازی، کمیسیون‌های تخصصی شهرداری، برنامه‌ریزی شهری، فضای سبز، مالی، حقوقی و املاک، انتشارات سازمان شهرداری‌ها و کتب مرجع است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمومی این کتابخانه نیز شامل کلیات، تاریخ، ادبیات، هنر،کتب محلی و آثار نویسندگان بومی به زبان کردی در حوزه های گوناگون است، یادآور شد: تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار جهت تجهیز و تامین امکانات شامل میز و صندلی و سیستم کامپیوتر هزینه شده است و تا پایان سال جاری جهت به روز کردن و خرید منابع جدید نیز ۵۰۰ میلیون ریال دیگر هزینه خواهد شد.

دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج اضافه کرد: ثبت و جمع‌آوری کتب با استفاده از نرم‌افزار کتابخانه‌ای «نمایه» و سیستماتیک کردن فرایند ثبت، سرچ کتب و رزرو و امانت، همکاری با مراکز علمی و کتابخانه‌های دانشگاهی و دانشجویان، ایجاد و گسترش بخش کودکان در رده‌های مختلف سنی، برگزاری نشست‌ها و نقدهای ادبی و برگزاری فعالیت‌های جنبی و مسابقات کتابخوانی از جمله کارهای در دست اقدام این مجموعه خواهد بود.

مصطفی گفت: شهروندان می‌توانند هر روز بجز ایام تعطیل از ساعت هشت الی ۱۴ با در دست داشتن کارت ملی از منابع این کتابخانه بهره‌مند شوند.

وی ارائه خدمات به عموم شهروندان و تغذیه علمی علاقمندان، محققان و پژوهشگران بویژه کارکنان شهرداری در حوزه‌ها و ماموریت‌های تخصصی و تقویت و گسترش زیرساخت‌های علمی و آموزشی در راستای تامین منابع حوزه شهر خلاق موسیقی را از اهداف راه‌اندازی این کتابخانه‌ها اعلام کرد.

دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج افزود: ایجاد ارتباط و همگرایی با تشکل‌های فرهنگی و مردم نهاد و فعالین و کنشگران اجتماعی و سمن‌های تخصصی در راستای کمک به ارتقاء شاخصه‌های فرهنگی، رفع معضلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، ارائه خدمات به شهروندان علاقمند به مطالعه و ترویج کتابخوانی از طریق ارائه خدمات رایگان از دیگر اهداف راه اندازی این کتابخانه است.

وی همچنین به ایجاد ارتباط با مولفان بومی و صاحبان آثار مکتوب علمی، ادبی و پایان نامه های مرتبط با شهر سنندج با هدف حمایت‌های مادی و معنوی از آثار آنان در قالب خرید و حمایت از انتشار با همکاری شورای کتاب اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها