سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کتاب «حماسه‌ امام سجاد (ع)» فردا در مشهد رونمایی می‌شود

کتاب «حماسه‌ امام سجاد (ع)» مشتمل بر گفتارهایی از رهبر معظم انقلاب فردا در مشهد رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی ، کتاب «حماسه‌ امام سجاد (ع)» مشتمل بر گفتارهایی از رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ مبارزات سیاسی - فرهنگی امام سجاد (ع) فردا چهارشنبه در مشهد با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور رونمایی می‌شود.
 
این اثر در سه بخش تنظیم شده است، بخش نخست که در کتاب با عنوان «به جای مقدمه» آورده شده، مشتمل بر سخنرانی رهبر معظم انقلاب در کنگره‌ جهانی امام رضا (ع) است. ایشان در این سخنرانی که در سال 1365 ایراد شده است، به تبیین نظریه‌‌ انسان 250 ساله پرداخته‌اند.
 
بخش اصلی کتاب نیز به چهار گفتار از ایشان درباره مبارزات سیاسی و فرهنگی حضرت زین‌العابدین (ع) اختصاص یافته که این گفتارها در سال ۱۳۵۲ در جمع پرشور جوانان و نمازگزاران «مسجد کرامت» مشهد مقدس پس از اقامه‌ نماز مغرب و عشا بیان شده است.
 

 
همچنین با هدف غنای مطالب و تکمیل مباحث و نظرات معظم‌له در موضوع زندگی امام سجاد (ع)، مجموعه مصاحبه‌های مجله‌ پاسدار اسلام با ایشان که در سال 1361 صورت گرفته و در شماره‌های 6 تا 12 آن نشریه منتشر گردیده بود نیز به همراه برخی اضافات و ارجاعات در بخش سوم کتاب آورده شده است.
 
آیین رونمایی از این کتاب‌، روز چهارشنبه ۱۳ اسفند با حضور جمعی از علما، پژوهشگران و شاگردان قدیمی ایشان در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می‌شود.
 
کتاب «حماسه‌ امام سجاد (ع)» به همت انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها