دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
رونمایی از طرح «کتاب موتوری» در مشهد

با رونمایی از طرح کتاب موتوری، تحویل کتاب درِ منازل به اعضای 50 کتابخانه منتخب عمومی خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری و دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان خراسان رضوی روز گذشته در مشهد و همزمان با مراسم رونمایی از این طرح با اشاره به شرایط موجود و لزوم زندگی با کرونا در جامعه گفت: درحالی در آستانه یک‌سالگی آغاز بحران کرونا قرار داریم که تقریبا بعد از چند ماه از شروع این بحران تمام دنیا با این نتیجه رسید که ناگزیر هستیم با این ویروس زندگی کنیم.
 
سیدحمید موسوی ادامه داد: این بحران باعث ایجاد تبعات زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی،اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شد که نشان داد باید در زندگی با ایجاد نوآوری‌ها و ابداعات و خلاقیتها فعالیت‌های اجتماعی را ادامه دهیم.
 
وی افزود: این نوآوری‌ها و ابداعات در حوزه کتابخانه‌های عمومی با اجرای این طرح و قبل از آن با فعالیت کتابخانه‌های عمومی و اجرای برنامه‌های متنوع و خلاقانه حوزه کتاب  با استفاده از فضای مجازی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه نمایان شده است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی هم در این جلسه با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا در جهان و کشور در سال جاری گفت: شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد محدودیت‌های فراونی در کشور جهت کنترل این بیماری شد که این اتفاق باعث رونق گرفتن استفاده از فضای مجازی در سطح کتابخانه‌ها  جهت انجام رسالت خود شد.
 
حجت الاسلام علی‌اکبر سبزیان ادامه داد: انجام فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها در فضای مجازی با استقبال خوب اعضای کتابخانه‌ها مواجه شد و باعث حفظ ارتباط کتابخانه‌ها و اعضا و علاقه مندان به کتاب و مطالعه شد.
 
وی ادامه داد: با توجه به ملاحظات کرونایی و البته درخواست مردم نیازمند منابع اطلاعاتی طرح تحویل کتاب درِ منازل مورد بررسی قرار گرفت و امروز این طرح باهدف دسترسی آسان مردم به منابع مورد نیاز کتابخانه ای رونمایی می‌شود.
 
سبزیان با اشاره به طراحی اپلیکیشنی ویژه این طرح جهت انجام مراحل مختلف دریافت کتاب درِ منزل گفت: در 50 کتابخانه منتخب استان این طرح با انتخاب و ثبت کتاب در سامانه سامان نهاد کتابخانه‌های عمومی و ثبت درخواست کتاب و بازیابی کتابخانه مورد نظر از طریق پورتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، کتاب انتخاب شده درِ منزل به اعضای کتابخانه‌های عمومی تحویل می‌شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی این طرح را  اتفاق خوبی در جهت تکریم علاقه مندان به مطالعه و رعایت اصول بهداشتی و رضایتمندی عمومی عنوان کرد.

یادآور می‌شود، طرح کتاب موتوری روز گذشته با حضور مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری و دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و دبیر مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی استان در اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها