سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۹
تبليغات اينترنتي راهگشاست

مدير انتشارات اسرار دانش، تبليغات گسترده اينترنتي و تجهيز كتابخانه مدارس را از راهكارهاي ترويج فرهنگ كتابخواني در نسل جوان امروز به ويژه ايجاد جنبش دانشجويي بين دانش‌آموزان عنوان كرد./

جواد احمدزاده، همچنين درباره طرح ايجاد «زنگ كتاب» در مدارس به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: اين طرح گامي مثبت در جهت نهادينه كردن فرهنگ كتابخواني است كه بايد با تبليغات همه جانبه‌ معرفي شود.

وي افزود:در حال حاضر توجه به اينترنت، يكي از بزرگ‌ترين  علاقه‌مندي‌هاي جوانان و نوجوانان است؛بنابراين بايد با ورود به اين عرصه‌ها، تمهيداتي را براي گرايش دانش‌آموزان به سمت مطالعه كتاب‌هاي غير درسي فراهم كرد.

مدير انتشارات اسرار دانش گفت: تجهيز كتابخانه مدارس با كتاب‌هاي مناسب گروه سني هر مقطع تحصيلي و به‌كارگيري ديدگاه‌هاي كارشناسانه، از ملزومات طرح جنبش كتابخواني است. 

وي هم‌سو بودن نگرش‌هاي مسؤولان مدرسه و خانواده‌ها را يكي از ضروريات اين طرح دانست و افزود: مربيان مدارس  از طريق جلساتي كه با والدين دانش‌آموزان دارند،مي‌توانند در راستاي ترويج فرهنگ كتابخواني به شكل گسترده‌تري فعاليت كنند.

احمدزاده هماهنگي ميان خانواده، مسؤولان آموزش و پرورش و دانش‌آموزان را از عناصر سه‌گانه و اصلي اين جنبش بر شمرد و خاطر نشان كرد: نبايد در اين زمينه يك بعدي عمل شود، زيرا فرزندان ما نيازمند رشد در همه ابعاد زندگي‌اند. 

اخيراً، محمد حسين صفار هرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم بزرگداشت روز «كتاب و دانش‌آموز»، تعيين ساعتي در برنامه درسي دانش‌آموزان با نام «زنگ كتاب» را براي خواندن كتاب‌هاي غيردرسي به عنوان بايدهاي اجرايي مدارس مطرح كرد و گفته بود: اگر بنا باشد جنبش كتابخواني راه بيفتد، بايد از آموزش و پرورش و مدارس و حتي پيش‌دبستاني‌ها شروع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط