یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی استان همدان فراخوان داد

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از انتشار فراخوان نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، سیدمحمدرضا جوادی ضمن اعلام این خبر، هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت نمایشنامه‌نویسی، ترویج فرهنگ والای ایرانی اسلامی و شناسایی رشد و استعدادها در این حوزه عنوان کرد.

وی گفت: موضوع نمایشنامه‌های این جشنواره آزاد است، اما پرداختن به مضامین ملی و مذهبی بهره‌گیری از دست مایه‌های فرهنگی بومی و ارزش‌های دفاع مقدس با استفاده صحیح از عناصر تشکیل‌دهنده درام در اولویت خواهند بود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان درباره شرایط شرکت در این جشنواره هم گفت: این جشنواره پذیرای آن دسته از متون نمایشی است که پیش از این به چاپ نرسیده، در هیچ جشنواره یا مسابقه نمایشنامه‌نویسی شرکت نکرده و همینطور به اجرای عموم در نیامده باشند.

جوادی با تاکید بر اینکه هر نمایشنامه‌نویس می‌تواند تنها با دو اثر در جشنواره شرکت کنند تصریح کرد: هر نویسنده مجاز است فقط متقاضی شرکت در یکی از بخش‌های جشنواره باشد و نمایشنامه‌های ارسالی باید به صورت تایپ شده به دبیرخانه ارسال شوند.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره در دو بخش اصلی و هنرجویان برگزار می‌شود، آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۵ بهمن ماه اعلام کرد و گفت: مراسم پایانی جشنواره معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز در نیمه نخست اسفندماه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها