سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
«ر‌ه‌ش» در کتابخانه تخصصی نوجوان اصفهان نقد و بررسی می‌شود

کتاب «ر‌ه‌ش» نوشته رضا امیرخانی 26 آذرماه و در نشستی در کتابخانه تخصصی نوجوان اصفهان نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، کتابخانه تخصصی نوجوان اصفهان، برنامه «رُمان و زندگی» چهارشنبه‌های آخر هر ماه خود را به نقد کتاب برای والدین و نوجوانان اصفهانی اختصاص داده است. برنامه آذرماه با نقد و بررسی کتاب «ر‌ه‌ش» نوشته رضا امیرخانی 26 آذر ساعت 17 برگزار می‌شود.

«ر‌ه‌ش» از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های رضا امیرخانی است. او توسعه شهری را دستمایه نوشتن این رمان قرار داده و تاثیرات آن را بر عرصه‌های زندگی انسان معاصر در قالب داستان زوجی معمار در تهران امروز به تصویر می‌کشد.

«ره‌ش» نخستین بار در زمستان ۱۳۹۶ توسط نشر افق در تهران منتشر شد. این کتاب عنوان برگزیده‌ یازدهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی جلال آل‌احمد در بخش رمان و داستان بلند را از آن خود کرد.

خلاصه‌ای از رمان «ره‌ش»:
زن میانسالی به نام «لیا» با همسر و فرزند کوچکش ایلیا در لابه‌لای برج‌های سر به فلک کشیده تهران در خانه موروثی پدر «لیا» زندگی می‌کنند. پسر کوچک خانواده بیمار است و مشکل تنفسی دارد. «علا»، همسر لیا معاون شهردار است. لیا که خود معماری خوانده، به‌دلیل بیماری فرزندش در خانه مانده است. بیماری ایلیا ناشی از آلودگی هوای تهران است. رمان ماجرای زندگی لیا و ایلیا و علا در تهران است با همه برج‌ها و آلودگی‌ها و مسائل و مشکلات آن و «ره‌ش» را زن داستان، لیا روایت می‌کند.

همچنین بر اساس همین گزارش، کتاب «ر‌ه‌ش» تا 25 آذر در شعبه شهر کتاب شرق با تخفیف 20 درصد در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که نوجوانان برای دریافت بن تخفیف می‌توانند به خانه نوجوان مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها