شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
استقبال کم‌سابقه خراسانی‌ها از طرح پاییزه کتاب

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در طرح پاییزه کتاب 99 با مشارکت گسترده مردم، خراسان رضوی به عنوان یکی از فعال‌ترین و  پرفروش‌ترین استان‌های کشور برای پنجمین دوره پیاپی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر در این رابطه گفت: طرح پائیزه کتاب در استان خراسان رضوی با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد مقدس همزمان با هفته کتاب در این استان از ۲۴ آبان ماه آغاز شد.

وی ادامه داد: ۸۵ کتابفروشی از سراسر استان در این دوره از طرح شرکت کردند که از این تعداد۶۳ کتابفروشی مربوط به مشهد و۲۲ کتابفروشی مربوط به شهرستان ها بود.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  تصریح کرد: یارانه اختصاص یافته به استان خراسان رضوی در طی طرح با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم در دوره‌های گذشته و همچنین همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد مقدس  مبلغ دوازده میلیارد ریال بوده است که پس از پایان یافتن طرح در نهایت به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۹۹ میلیون ریال رسید که مبلغ ۴ میلیارد و ۷۰۶ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۱۰۰ ریال آن مصرف شد.

وی ادامه داد: کل فروش استان در انتهای طرح مبلغ ۲۵ میلیارد و ۷۳۷ میلیون و ۹۹۰ ریال بود و مجموعا تعداد ۶۱ هزار و ۷۵۴ جلد کتاب در طی این مدت کوتاه به فروش رسید که آمار بی‌نظیری در حوزه کتاب و کتابخوانی استان بوده است.

تحفه‌گر گفت: طرح فروش  پاییزه کتاب  خراسان رضوی بر خلاف طرح‌های قبلی زمان کوتاه‌تری داشته است و کتابفروشان امید دارند با توجه به استقبال و نیاز مردم طرح تمدید شود. با توجه به شرایط ۲ هفته تعطیلی که بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا از این هفته اعمال می‌شود، و پیشنهاد کتابفروشی ها،پیگیر  ادامه طرح پس از روزهای تعطیلی  هستیم ومذاکراتی دراین‌ زمینه با موسسه خانه کتاب وادبیات ابرانیان وشهرداری مشهد داشته ایم وامیدواریم تمدید طرح را بعد از تعطیلات داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها