دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
«2420»؛ پویشی در قزوین برای 20 دقیقه مطالعه در 24 ساعت

معاون شهردار قزوین گفت: پویش 2420 با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی با هدف مطالعه 20 دقیقه‌ای در 24 ساعت شبانه‌روز در قزوین فعال شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قزوین، محمد درافشانی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: شهروندان می‌توانند در صورت تمایل خلاصه کتابی را که مطالعه کرده‌اند، به شماره پیام‌رسان (واتساپ) ۰۹۱۰۰۴۹۲۱۴۹ ارسال کنند و به قید قرعه به نفرات برگزیده جوایزی اهدا می‌شود. 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: این پویش تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: بسیاری از جشنواره‌ها و برنامه‌های تدارک دیده شده توسط شهرداری قزوین برای امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد؛ اما برای تشویق مردم به پویش در خانه بمانیم از ابتدای سال جاری برنامه‌های متعددی به صورت مجازی برگزار شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردایر قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی همچنین ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی با عنوان «حال خوش خواندن در قزوین» اجرا می‌شود.

درافشانی اهدای هزار جلد کتاب به شهروندان در مناطق مختلف شهر قزوین و اهدای ۵۰ جلد کتاب به  مدیران شهری را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: این طرح در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفته است.

وی از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی را اهدای کتاب به کادر درمانی و بیماران کرونایی (غیر از بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه که شرایط جسمانی خوبی ندارند) بستری در بیمارستان ولایت با هماهنگی مدیریت بیمارستان عنوان کرد و افزود: این اقدام در راستای روحیه‌دهی به آنان و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه انجام می‌شود.

درافشانی اضافه کرد: همچنین در راستای تجلیل از خدمات فرهنگی کتابداران کتابخانه‌های سازمان فرهنگی،اجتماعی  و ورزشی شهرداری قزوین از ۱۰ کتابدار کتابخانه‌های تحت پوشش سازمان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین یادآور شد: شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی فرصتی مناسبی را برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه ایجاد کرده است وامیدواریم با پیش‌بینی برنامه‌های مختلف بتوانیم همزمان با هفته کتاب؛فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در سطح شهر قزوین توسعه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها