جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
افتتاح چند کتابخانه در پایتخت کتاب ایران

صابر سهرابی با اشاره به برنامه‌های متنوع روستاها و شهرهای استان فارس در هفته کتاب، گفت: در اولین روز هفته کتاب، افتتاح بزرگ‌ترین کتابخانه جنوب استان فارس و فرهنگسرای استاد محمد بهمن‌بیگی را خواهیم داشت که با حدود 6 هزار جلد کتاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، صابر سهرابی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس درباره برنامه‌های هفته کتاب در پایتخت کتاب ایران، اظهار کرد: با توجه به این‌که در سال 99 شیراز به‌عنوان پایتخت کتاب انتخاب و برای سال 1400 نیز تمدید شده، با همکاری اداره‌کل نهاد کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و شهرداری شیراز، اتفاقات خوبی را در این هفته رقم خواهیم زد.
 
وی افزود: در بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جهوری اسلامی ایران بناست حدود 27 برنامه را در شهر شیراز و استان فارس برگزار کنیم. همچنین همه شهرها و روستاهای استان فارس نیز برنامه‌های متنوعی در این هفته درنظر دارند که اجرا خواهد شد.
 
سهرابی با اشاره به این‌که در اولین برنامه در روز افتتاحیه هفته کتاب در آرامگاه حافظ حضور خواهیم داشت و این هفته را با قرائت پیام سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع می‌کنیم، بیان کرد: پس از آن نیز افتتاح بزرگ‌ترین کتابخانه جنوب استان فارس و فرهنگسرای استاد محمد بهمن‌بیگی را خواهیم داشت که با حدود 6 هزار جلد کتاب افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، ادامه داد: در ادامه این روز از تعدادی کتاب صوتی تهیه شده برای نابینایان و تعدادی کتاب پژوهشی که در سال 99 آماده شده، رونمایی خواهیم کرد. در بعدازظهر اولین روز هفته کتاب نیز با حضور استاندار، امام جمعه و مسئولان استانی و کشوری، کتابخانه‌ای را در شهر صدرا افتتاح خواهیم کرد. پس از آن نیز کلنگ‌زنی بزرگترین کتابخانه این شهر را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شهر صدرا در یک سال قبل نیز به‌عنوان شهر دوستدار کتاب ایران معرفی شد، گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در شهر صدرا با هدایت دستگاه‌های اجرایی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوبی شکل گرفته و این شهر جزو برترین شهرهای کشور انتخاب شد.
 
سهرابی اظهار کرد: در روزهای دیگر بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌های متعددی داریم که در شهر شیراز و روستاها و شهرهای دیگر اجرا می‌شود. این چهار برنامه‌ای است که با شروع هفته کتاب اجرا و عملیاتی خواهیم کرد. با توجه به وضعیت بیماری کرونا و شیوع آن که در شهر شیراز نیز به شدت در حال افزایش است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌های خود را برگزار خواهیم کرد.
 
بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 تا 30 آبان‌ماه 1399 با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها