جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
برنامه‌های هفته کتاب در استان‌های سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان

تجلیل از رسانه‌هایی که در ترویج کتابخوانی نوآوری داشتند و بازدید از چاپخانه‌های فعال در حوزه کتاب، ازجمله برنامه‌های جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان نیز همانند سایر مناطق کشور برنامه‌های کتابی متنوعی به مناسبت هفته کتاب درنظر گرفته شده است.
 
در جنوب کرمان برگزاری نشست نقد ادبی کتاب، رونمایی از کتاب‌های تازه منتشرشده اهل قلم جنوب کرمان، برگزاری مسابقه کتابخوانی، تجلیل از نویسندگان و شعرای صاحب اثر برتر منطقه، تجلیل از خادمان صنعت چاپ و نشر و تجلیل از رسانه‌های جنوب کرمان که در ترویج کتابخوانی و معرفی کتاب نوآوری و ابتکار عمل داشتند از جمله این برنامه‌ها است.
 
 معرفی کتاب‌ها و نویسندگان جنوب کرمان در فضای مجازی، پویش کتابگردی، نشست مجازی اهل قلم و گفت‌وگو پیرامون وضعیت نشر و کتاب در جنوب کرمان، تهیه کلیپ معرفی چهره‌های اثرگذار فرهنگی و نویسندگان منطقه و نشر در فضای مجازی نیز بخش دیگری از برنامه‌های این هفته در جنوب کرمان است.
 
سیستان و بلوچستان نیز با مجموعه‌ای از برنامه‌های متنوع به استقبال هفته کتاب رفته است. اهدای کتاب به مؤسسات و مراکز، تبلیغات محیطی، رونمایی از تازه‌های کتاب، درج مطالب با موضوع کتاب در سربرگ نامه‌های اداری، مکاتبه با مطبوعات استان برای درج مطالب پیام با موضوع کتاب و کتابخوانی در فهرست برنامه‌های این استان قرار دارد.
 
همچنین بازدید از کتاب‌فروشی‌های سطح شهر، بازدید از دفاتر انتشاراتی، تقدیر از نویسندگان دفاع مقدس، بازدید از چاپخانه‌های فعال در حوزه کتاب، برگزاری نشست‌های نقد کتاب، دیدار با اهل قلم و برگزاری جشن هفته کتاب به همراه تجلیل از خادمان کتاب و کتاب‌خوانی ازجمله برنامه‌های اهالی سیستان و بلوچستان در هفته کتاب خواهد بود.
 
بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 تا 30 آبان‌ماه 1399 با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها