دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
نمی‌توان برکات خاص هفته کتاب در کشور را نادیده گرفت

محمد اسدی‌موحد معتقد است: هفته کتاب رویداد مبارکی است. این رویداد، فرصت‌های متعددی را برای جامعه فراهم کرده و منجر به ایجاد یک جریان زنده و پویا در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب، حجت‌الاسلام محمد اسدی‌موحد، مدیرعامل موسسه فرهنگی ، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، در رابطه با اهمیت برپایی هفته کتاب در کشور گفت: هفته کتاب رویداد مبارکی است. این رویداد، فرصت‌های متعددی را برای جامعه فراهم کرده و منجر به ایجاد یک جریان زنده و پویا در جامعه می‌شود.
 
موحد با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادی چند دستاورد مهم به‌همراه دارد، عنوان کرد: در وهله نخست موجب معرفی نویسندگان، پژوهشگران و مولفان و هم‌افزایی این افراد با یکدیگر و در نهایت موجب ایجاد انگیزه در دست‌اندرکاران و فعالان حوزه کتاب و پژوهش کشور می‌شود.
 
وی ادامه داد: ضمن اینکه این رویداد باعث افزایش تولید محتوای مناسب در کشور شده و به دلیل فرصتی که در شناخت تالیفات جدید ایجاد می‌کند، تولید علم را در داخل مرزهای کشور افزایش می‌دهد. علاوه براین، هفته کتاب فرصتی را فراهم می‌آورد تا صاحبان قلم و اندیشه با یکدیگر و افکار نوین هم آشنا شده و از تالیفات جدید در حوزه مورد نظر خود باخبر شوند. این موضوع منجر به تولید علم و دانش و آگاهی از محتواهای نوین می‌شود که منشا برکات خیر در جامعه علمی کشور است.
 
اسدی موحد افزود: علاوه بر دستاوردهایی که برگزاری این رویداد در جامعه نخبگان و فرهیختگان کشور بر جای می‌گذارد، باعث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین عموم مردم شده و نقش بسزایی در افزایش سطح فرهنگ عمومی جامعه ایفا می‌کند. از این روست که تاکید دارم نمی-توان برکات خاص هفته کتاب را در کشور نادیده گرفت.
 
وی در ادامه صحبت‌هایش درباره برنامه‌های هفته کتاب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی توضیح داد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به‌عنوان قرارگاه فرهنگ بین‌المللی مطرح است، به گونه‌ای که تمامی فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از طریق این سازمان رصد، مدیریت و برنامه‌ریزی می‌شود. وظیفه اصلی و اساسی نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که به تعبیر مقام معظم رهبری سفیران فرهنگی کشور هستند، انتقال فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به آن سوی مرزهاست؛ بنابراین از هر فرصتی برای انتقال فرهنگ، اندیشه و معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی استفاده می‌کنند.
 
اسدی موحد اظهار کرد: بنابراین، هر ساله در هفته کتاب به تناسب شرایط و جایگاه کشور برنامه‌های متعددی تدارک دیده می‌شود. به‌عنوان مثال، امسال در این هفته به اهدای کتاب و تجهیز دانشگاه‌های شهرهای کشور و همچنین کشورهای دیگر و برگزاری مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی با هدف معرفی میراث مکتوب ایران اقدام کرده‌ایم.
 
وی تاکید کرد: کشور ما میراثی بسیار غنی در اختیار دارد که لازم است به جوامع دیگر معرفی شود که این رویداد فرصت مناسبی است تا در راستای تحقق این امر تلاش کنیم. از این رو، همواره برای انجام فعالیت‌هایی از این دست در تلاش هستیم.
بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها