جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
پیام تسلیت فرامرز رفیع‌پور در پی درگذشت غلامعباس توسلی

فرامرز رفیع‌پور، عضو پیوسته فرهنگستان علوم و چهره ماندگار جامعه‌شناسی کشور با صدور پیامی، درگذشت غلامعباس توسلی، استاد مطرح جامعه‌شناسی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی فرهنگستان علوم، متن پیام تسلیت پروفسور فرامرز رفیع‌پور، عضو پیوسته فرهنگستان علوم و چهره ماندگار جامعه‌شناسی کشور به مناسبت درگذشت دکتر غلامعباس توسلی، عضو پیوسته فقید فرهنگستان علوم و استاد مطرح جامعه‌شناسی کشور به شرح زیر است؛

«انا لله و انا الیه راجعون
خبر فوت جناب آقای دکتر غلامعباس توسلی استاد کامل جامعه‌شناسی و همکار و همزبان عزیزمان بسیار باعث تأسف و تأثر شد. این ضایعه را به خانواده محترم ایشان، به جامعه علمی ایران، بالاخص دانشمندان علوم انسانی و علوم اجتماعی تسلیت می‌گویم و از خالق متعال می‌خواهم که او را قرین رحمت خود فرماید.
راهی است که به‌جز رفتن آن راه نباشد و ما نیز به‌زودی به او خواهیم پیوست.

در بزم دور یک دو قدح درکش و برو
یعنی طمع مدار وصال دوام را.»


غلامعباس توسلی عضو پیوسته فرهنگستان علوم بود. او علاوه بر چند دوره ریاست شاخه جامعه‌شناسی گروه علوم‌انسانی فرهنگستان علوم و عضویت در شورای آینده‌نگری فرهنگستان، در سایر برنامه‌های علمی و پژوهشی فرهنگستان نیز مشارکت داشت.

توسلی اولین کسی است که کتاب جامعه‌شناسی کلاسیک را ترجمه و انجمن جامعه‌شناسی ایران را تأسیس کرد.

از این عضو پیوسته فرهنگستان علوم، 20 جلد کتاب به یادگار مانده‌ است که برخی از آن‌ها مانند نظریه‌های جامعه‌شناسی، جامعه‌شناسی کار و شغل و نیز جامعه‌شناسی دین به چاپ‌های مکرر رسیده‌اند. وی همچنین در حدود 60 مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین‌المللی منتشر کرد.

 غلامعباس توسلی ظهر جمعه 25 مهر 1399 پس از تحمل سال‌ها بیماری، در سن 85 سالگی دار فانی را وداع گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها