چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
برنامه‌های کتاب‌محور ویژه هفته کودک اعلام شد

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همکاری با سایر نهادهای متولی هفته کودک و تشکل‌های مرتبط با این حوزه برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه کتاب و کتابخوانی در این ایام طراحی و اجرایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به‌نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی در هفته کودک همزمان با روز جهانی کودک (16 مهرماه) برنامه‌‌هایی را متناسب با شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا و با محوریت کتاب و فضاهای مجازی طراحی کرده و از ابتدای هفته کودک تا پایان هفته کتاب به اجرا می‌گذارد. برنامه‌های این معاونت به شرح زیر است:
 
۱.  پویش «نامه کودکان به نویسندگان»: یکی از پربارترین لحظات هر کودکی، هنگامی است که کتابی را می‌خواند. تجربه‌های گذشته ما در پنج دوره برپایی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی نشان داده است که  کودکان دوست دارند با نویسندگان ارتباط باشند. در این راستا، با محوریت دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی یک پویش اختصاصی برای کودکان طراحی و به اجرا گذاشته می‌شود که بر اساس آن کودکان ثبت نام کرده و به نویسندگان دلخواهشان و درباره کتاب‌هایی که از آن‌ها خوانده‌اند نامه می‌نویسند. تمامی نامه‌های دریافتی به نویسندگان ارسال شده و به نامه‌های برگزیده در طول هفته کتاب جوایزی اهدا خواهد شد.
 
۲. توزیع بسته‌های فرهنگی و کتاب به کودکان کار و حاشیه شهرها
 
۳. حمایت اختصاصی و خرید کتاب: کتاب‌هایی که به نوعی به حل مسائل فرهنگی، اجتماعی، روانی و حقوقی کودکان اشاره دارند و توزیع آن‌ها در کتابخانه‌های عمومی کشور.
 
۴. آغاز فعالیت‌های پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان همزمان با هفته ملی کودک: این برنامه ازجمله برنامه‌های تاثیر گذار در حوزه کتابخوانی کودکان و نوجوانان است که در طول چهارسال برگزاری آن بیش از 22 هزارباشگاه کتابخوانی با بیش از 335 هزار عضو از 1800 شهر و روستا زیر نظر 20 هزار تسهیل‌گر داوطلب آموزش‌دیده در حوزه فعالیت می‌کنند. معاونت امور فرهنگی به همه اعضای باشگاه‌ها یارانه پنجاه درصدی خرید کتاب اهدا می‌کند. امسال نیز  پنجمین دوره این جام با رویکرد مجازی و با گستره بیشتری همزمان با هفته ملی کود ک آغاز می‌شود.
 
۵. برپایی کارگاه‌های تسهیل‌گری کتاب‌خوانی کودک و نوجوان: در سه قالب فضاهای مجازی، ارسال بسته‌های آموزشی به همه شهرهای متقاضی، و کارگاه‌های حضوری (فقط به شرط مساعدت شرایط بهداشتی). با تاکید بر مناطق کمتر برخوردار و حاشیه شهرها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها