چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
تلاش برای برگزاری جایزه ادبی مشهد تا پایان سال

دبیر رویداد ملی جایزه ادبی مشهد گفت: تلاش خواهیم کرد با توجه به شرایط موجود اختتامیه این مراسم را تا پایان سال جاری برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین لعل بذری در جلسه رویداد ملی جایزه ادبی مشهد گفت: طرح اولیه جایزه ادبی مشهد بیش از یک سال نیم است که از سوی بخش ادبی خانه هنرمندان مشهد به شورای شهر رفته و پس از طی کردن مراحل کارشناسی در کمیسیون فرهنگی شورا به تصویب رسیده و درنهایت به سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد برای اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: رویداد ملی جایزه ادبی در سه حوزه داستان، شعر و روایت نگاری پذیرای آثار مخاطبان در سراسر کشور است.

دبیر رویداد ملی جایزه ادبی مشهد بیان کرد: در بخش روایت نگاری موضوع اصلی ما مشهد بوده و همه دوستانی که در سراسر کشور حتی تجربه‌ای از حضور در مشهد داشتند، می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

لعل بذری ادامه داد: جوایزه این رویداد به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود که بخش اول مرتبط با موضوع شعر و داستان‌های منتشر شده چاپ اول در سال 98 و بخش دوم در خصوص تک اثرهای چاپ نشده است.

وی در رابطه با اختتامیه این رویداد ملی، اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد با توجه به شرایط موجود اختتامیه این مراسم را تا پایان سال جاری برگزار کنیم.

بهزاد چوپانکاره رئیس اداره امور هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد هم در این جلسه گفت: با توجه به اینکه در مشهد چهره‌های ادبی بسیاری وجود دارند، با رویداد ملی جایزه ادبی در این شهر به دنبال آن هستیم که یادآوری و تجلیل از این شخصیت‌ها در سه بخش این جایزه را اهدا کنیم

وی اظهار کرد: حضور امام رضا (ع) در مشهد باعث می‌شود که این شهر به پایگاهی برای حضور نخبگان و علما شود که این امر باعث رشد بالندگی در این شهر می‌شود.

وی افزود: مشهد پایخت فرهنگی ایران اسلامی است و مضجع منور امام رضا (ع) در این شهر مورد نظر عاشقان این امام قرار گرفته است و باعث شده تا اتفاقات خوبی همچون رویداد ملی جایزه ادبی مشهد در این شهر ایجاد شود.

رییس اداره امور هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: با شکل گیری این رویداد در حوزه ادبیات، تلاش بر این است که افراد مختلف را در محافل گرد هم آوریم و جایزه ادبی آغاز یک رویداد ادامه دار باشد.

چوپانکاره با بیان اینکه امید داریم با برگزاری چنین مراسماتی بار دیگر مشهد را به فضایی برای گفتمان در حوزه ادبیات تبدیل کنیم، یادآور شد: با توجه به اینکه در مشهد چهره‌های ادبی بسیاری وجود دارند، با رویداد ملی جایزه ادبی در این شهر به دنبال آن هستیم که در راستای یادآوری و تجلیل از این شخصیت‌ها، سه نشان ادبی را برای بخش‌های مختلف جوایز در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه در این رویداد نشان شعر کلاسیک را به شخصیت ملک الشعرا بهار اختصاص داده ایم، تاکید کرد: نشان دوم متعلق به شخصیت مهدی اخوان ثالث و نشان سوم به شخصیت به ابوالفضل بیهقی تعلق دارد. همچنین نشان ویژه این رویداد شخصیت حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

رییس اداره امور هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: هدف ما از برگزاری این رویداد شناخت بیشتر نویسندگان داخلی و آثار آنان است.

یادآوری می‌شود، نشست رویداد ملی جایزه ادبی مشهد در حالی با حضور نمایندگان رسانه‌های مختلف در خانه تاریخی داروغه در مشهد برگزار شد که از خبرگزاری ایبنا برای پوشش این نشست دعوتی به عمل نیامده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها