دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
رهبر معظم انقلاب اسلامی: دفاع مقدس یک پدیده عقلانی بود

رهبر انقلاب به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس با بیان این مطلب که کار بزرگ امام (ره) این بود که از اول حجم واقعی این کارزار را شناخت. گفتند: «دفاع مقدس از اول کار، نشان‌دهنده عقلانیت در این عرضه بود.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، رهبر انقلاب اسلامی، صبح دوشنبه(31 شهریور‌ماه)  در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس اظهار کردند: «ما کِی می‌توانیم اهمیت و عظمت رزمندگان را درست تشخیص بدهیم؟ آن وقتی عظمت کار معلوم می‌شود که عظمت عرصه و میدان را بتوانیم تشخیص بدهیم.»
 
ایشان خاطرنشان کردند: «عظمت میدان یعنی تعریف دفاع مقدس. من در چند جمله کوتاه چرایی و چگونگی دفاع مقدس را امروز شرح می‌دهم. البته اینها مطالبی است که بارها گفتیم و گفتند لکن باید تکرار کنیم.»
 
رهبر انقلاب اسلامی یادآور شدند: «باید آنچه را که حقیقت است گفت؛ تحریف، امر جدی و خطر بزرگی است و دست تحریف وجود دارد.»
 
ایشان افزودند: «کار بزرگ امام (ره) این بود که از اول حجم واقعی این کارزار را شناخت. از اول فهمید که این جنگ معنایش چیست. خیلی از ماها نمی‌دانستیم، نمی‌فهمیدیم. امام از اول فهمید این یک درگیری عادی بین دو همسایه نیست. دشمن را شناخت و فهمید که دشمن اصلی در این جنگ کیست و تشخیص داد که صدام یک ابزار است. امام سخنرانی می‌کرد درباره جنگ و می‌فرمود مثلا آمریکا از شوروی بدتر  و شوروی از آمریکا بدتر انگلیس از هر دو بدتر یعنی شناخته بود که اینها عاملان اصلی و پشت صحنه جنگ هستند.
 
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: ثانیا یک تشخیص حیاتی امام (ره) داد و آن این بود که این مساله مهم را ملت ایران می‌تواند حل کند صرفا مساله نیروهای مسلح نیست؛ این کار کار ملت ایران است. ملت باید بیاید وسط. همچنانی که ملت ایران انقلاب را به پیروزی رساند جنگ را هم باید ملت ایران به پیروزی برساند امام این را تشخیص داد و براساس آن عمل کرد. و این حرکت عظیم مردمی را به‌وجود آورد.»
 
دفاع مقدس، از عقلانی‌ترین حرکات ملت ایران بود
 
رهبر انقلاب با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از عقلانی‌ترین حوادث ملت ایران بود، افزودند: «بعضی‌ها با استناد به یک خطای یک جمعی، مجموعه دفاع مقدس را متهم می‌کنند به بی‌تدبیری. مطلقا این طوری نیست. دفاع مقدس از اول کار، نشان‌دهنده عقلانیت در این عرضه بود. آن روز ارتش یک سازمان سنتی جاافتاده موجود در کشور بود و سپاه یک عنصر جوان تازه به میدان آمده انقلابی؛ اینها باید با هم کار کنند و این آسان نبود. خیلی کار بزرگی بود از این عاقلانه‌تر و مدبرانه‌تر چه کاری می‌شود پیدا کرد. بعد انتخاب تاکتیک‌های ابتکاری و شجاعانه که این تاکتیک‌ها واقعا فوق‌العاده بود.»
 
ایشان خاطرنشان کردند: «حتی قبول قطعنامه هم در پایان کار در آن شرایط  که امام‌(ره) از آن تعبیر کردند به نوشیدن جام زهر، این هم مدبرانه بود در آن مقطع مدبرانه بود باید انجام می‌گرفت. اگر مدبرانه نبود اگر عاقلانه نبود امام انجام نمی‌داد. ما از نزدیک شاهد بود و می‌دیدم که چه دارد می‌گذرد. کار بسیار عاقلانه بود؛ بنابراین از اول تا آخر مساله دفاع مقدس یک پدیده عقلایی و یکی از عقلانی‌ترین حرکات ملت ایران بود. و تحریف‌ها را در این باره باید مراقب بود.»

گزارش تکمیل می‌شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها