سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کتاب «تو ماهی بابا» در کتابفروشی‌ها

کتاب «تو ماهی بابا» مجموعه داستان کوتاه نوجوان، نوشته صدیقه خسروی از سوی انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «تو ماهی بابا» مجموعه‌ای داستان برای نوجوانان است که به موضوعاتی چون فقر و تنگدستی، دروغ، عشق و دوستی و روابط بچه‌ها با خانواده و  ... در قالب داستان پرداخته است. «تو ماهی بابا» در بردارنده 9 داستان مجزا از یکدیگر است.

خسروی درباره این کتاب می‌گوید: پرداختن به مسائل کودک و نوجوان، خصوصا نوجوانان، یکی از دغدغه‌هایم برای نوشتن است. و در واقع این دغدغه‌ها همان بازتاب دغدغه‌های دنیای پر از تلاطم خیلی از بچه‌هاست. آغاز نوجوانی خودم مصادف بود با اوایل انقلاب  و با توجه به مسائل آن زمان و سخت گیری هایی که در جامعه و مدرسه داشتیم و خیلی هم سخت گذشت، دوست دارم بیشتر به مسائل نوجوانان بپردازم، شاید دید بازتر و روشن‌تری از مسائل جامعه، خانواده و آدم بزرگ‌ها برای مخاطب به تصویر بکشم.

این نویسنده برای نوشتن کتاب‌های خود به سراغ مسائل نوجوانانی می‌رود که در جامعه و پیرامون ما زندگی می‌کنند.

وی در این باره می‌گوید: نوشتن برای نوجوانان لذت بخش است، اگر شناخت و درک درستی از نیازها و خواسته‌های به‌جای آن‌ها به دست بیاوریم. دوران نوجوانی دوره حساس و پر از ماجراجویی برای بچه‌ها محسوب می‌شود. گاهی دچار سردرگمی و گاهی دچار برزخی از احساسات ناشناخته که دچارش شده‌اند و تلاش برای پیدا کردن هویت خود و رسیدن به استقلال فردی هستند. با توجه به ویژگی‌های خاص بچه‌ها به لحاظ جسمی و روحی و عاطفی، قطعا شناخت نیازها و خواسته‌های آن‌ها، کمک به درک متقابل آن‌ها خواهد کرد.

خسروی حذف سختگیری‌های بی‌مورد و فراهم کردن شرایط و محیط مناسب اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی را  لازمه ی زندگی مناسب کودکان و نوجوانان برای رشد و شکوفایی فکری و جسمی آن‌ها می‌داند و می‌افزاید: بسیاری از این موارد، از بسیاری از بچه‌ها مثل بچه‌های کار، دریغ شده است که شاید با روایت آن‌ها در قالب داستان تاثیرگذار باشند. من هم به نوبه خود آنچه به نظرم می‌رسد را بدون دخالت دادن احساسات و عقاید شخصی و به دور از پیش داوری و تعصب و نتیجه‌گیری روی کاغذ می‌آورم. 

چاپ نخست این اثر در 61 صفحۀ رقعی، شمارگان هزار نسخه با قیمت 25 هزار تومان از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها