سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
غلامعلی فلاح، نویسنده و استاد ادبیات دانشگاه درگذشت

غلامعلی فلاح قهرودی، نویسنده و استاد گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی امروز (۱۱ شهریور) پس از دوره‌ای بیماری دامن از جامه خاکی درکشید.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) دکتر غلامعـلی فلاح قهـرودی که امروز (یازدهم شهریور) بعد از دوره‌ای بیماری دنیای فانی را ترک گفت، لیسانس خود را در سال ۱۳۵۶ از دانشگاه اراک، فوق لیسانس را در سال ۱۳۶۲ از دانشگاه تربیت معلم و دکتری را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تهران گرفت. 

معاونت اداری مالی دانشگاه تربیت معلم، معاونت دانشجویی دانشگاه تربیت معلم، معاونت عمرانی دانشگاه تربیت معلم، مسئولیت و عضویت در کمیته گزینش استاد دانشگاه تربیت معلم بخشی از مسئولیت‌های درون دانشگاهی او بودند.
دکتر فلاح به عنوان استاد ادبیات، مقالات زیادی نوشته است و تحقیقات بسیاری انجام داده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به  «تحلیل ساختاری داستان‌های کوتاه دفاع مقدس مرکز تحقیقات صدا و سیما»، «فرهنگ دیوان شعری دوره اول تا قرن پنجم رودکی و هم‌عصران»، «محمد(ص) در اشعار شاعران فارسی زبان از رودکی تا کنون»، «گفتگو در شاهنامه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی»، «بازتاب حضور سیاسی بیگانگان در دیوان ملک الشعرای بهار در دانشکده ادبیات»، «تصویر دل در مخزن الاسرار نظامی در دانشکده ادبیات» و «برگزیده متون کهن حماسی در دانشکده ادبیات» اشاره کرد.
از آثار زنده‌یاد فلاح می‌توان به فرهنگ لغات و ترکیبات شعر عصر سامانی (رودکی و شاعران هم­‌عصر و بی­‌دیوان)،پروین اختر آزادگی،ادب­نامه و رستم و سهراب اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها