چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کتاب «کنگان در مسیر تاریخ» منتشر شد

کتاب «کنگان در مسیر تاریخ» اثر مشترک حسن عبداللهی و محمود ابراهیمی به‌همت انتشارات سخن راهی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان در این باره گفت: در این کتاب تصویر تعداد ۲۲۳ سند از اسناد تاریخ معاصر کنگان چاپ شده و در مورد هر کدام شرح و توضیحاتی داده شده است.

ابوذر مختارزاده ادامه داد: مطالب این کتاب طی دو و نیم سال پژوهش و با استفاده از آرشیو کتابخانه ملی، مرکز اسناد ملی، مرکز اسناد وزارت امور خارجه، مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، آرشیو مرکز ایران‌شناسی و دیگر مراکز پژوهشی کشور و همچنین با استفاده از اطلاعات شفاهی و اسناد شخصی تعدادی از اهالی منطقه و علاقه‌مندان به تاریخ کنگان جمع‌آوری و تدوین شده است.

وی یادآور شد: کتاب «کنگان در مسیر تاریخ» در ۵۷۳ صفحه و در ۱۴ فصل نوشته و تنظیم شده و به همت انتشارات نخستین منتشر شده است.

یادآوری می‌شود، حسن عبداللهی، نویسنده و پژوهشگر کنگانی است که از مهم‌ترین کتاب‌های او می‌توان از «قدم‌های مهر»، «مروارید جزیره» و «همزاد با دریا» نام برد. کتاب «قدم‌های مهر» در مورد تاریخ فرهنگ و آموزش در منطقه کنگان و کتاب «مروارید جزیره» آموزش و پرورش و تاریخ فرهنگ معاصر کشور بحرین را مورد مطالعه و‌ بررسی قرار داده است.
 
محمود ابراهیمی، شاعر و نویسنده کنگانی است که تا کنون پنج کتاب منتشر کرده که عبارتند از: مجموعه شعر «شعله‌‌ای بر اندام شب»، مجموعه غزل «ساغری پر از رویا»، مجموعه شعر «میخوام خودم باشم»، مجموعه شعر «کوچه‌های روشن پرواز» و همچنین کتاب «همزاد با دریا» با موضوع جغرافیا، تاریخ، فرهنگ، اجتماع و اقتصاد شهرستان کنگان که با همکاری حسن عبداللهی نوشته و به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها