دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۵
4 ميليون نفر از خدمات کتابخانه‌هاي آستان قدس استفاده كردند

از ابتداي سال جاري تاکنون، بيش از چهار ميليون نفر از خدمات 38 کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوي(ع) در سطح کشور استفاده كرده‌اند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، رئيس روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي، با بيان اين مطلب گفت: فضاي منحصر به فرد مطالعاتي خدمات کتابداري، اطلاع‌رساني و منابع گسترده و به‌روز کتابخانه‌ آستان قدس رضوي در سطح کشور موجب شده که اين کتابخانه نزد جامعه علمي و کتاب‌خوان محبوب باشد.

مهدي قيصري‌نيک خاطر نشان کرد: از مجموع چهارميليون نفر، تعداد 760 هزار نفراز کتابخانه مرکزي، دو ميليون نفر از کتابخانه‌هاي وابسته شهر مشهد و يك ميليون و 240 هزار نفر از کتابخانه‌هاي وابسته شهرستان‌‌ها از كتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي استفاده كرده‌اند.

وي افزود: هم اکنون بيش از 57 هزار متر مربع فضاي مطالعاتي در قالب کتابخانه مرکزي و کتابخانه‌هاي وابسته آستان قدس رضوي در سطح کشور در اختيار مراجعان و علاقه‌مندان به کتاب  قرار دارد.

قيصري‌نيك يادآور شد: بيش از 340 هزار نفر عضو کتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي هستند که صدهزار نفر عضو کتابخانه مرکزي و 130 هزار نفر عضو کتابخانه‌هاي وابسته شهر مشهد و تعداد 112 هزار نفر عضو کتابخانه‌هاي وابسته شهرستان‌ها هستند. 

رئيس روابط عمومي و امور بين‌الملل تصريح کرد: مجموع منابع چاپي کتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي افزون بر دو ميليون و 500 هزار نسخه است که در راستاي به روز كردن منابع مطالعاتي سالانه بسياري از اين منابع جديد جايگزين منبع قديمي مي‌شود.

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي با 38 کتابخانه وابسته در سطح کشور 2 ميليون و پانصد جلد کتاب چاپي، بيش از 80 هزار نسخه کتاب خطي و 37 هزار نسخه کتاب چاپ سنگي يکي از سازمان‌هاي پرتلاش و فعال فرهنگي در سطح کشور، منطقه و خاورميانه است که خدمات فرهنگي و مطالعاتي ويژه‌اي را به جامعه علمي و فرهنگي کشور ارائه مي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط