سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
بزرگداشت زنده‌یاد منوچهر مرتضوی برگزار می‌شود

یکصد و بیست و چهارمین نشست از سلسله نشست‌های علمی مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب به «بزرگداشت زنده‌یاد منوچهر مرتضوی» اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، یکصد و بیست و چهارمین نشست از سلسله نشست‌های علمی مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب به «بزرگداشت زنده‌یاد دکتر منوچهر مرتضوی» اختصاص دارد.
 
در این نشست که به صورت مجازی برگزار می‌شود باقر صدری‌نیا، استاد دانشگاه تبریز و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با موضوع «مراودات علمی استاد منوچهر مرتضوی» و علیرضا مظفری، استاد و معاون آموزشی دانشگاه ارومیه، با موضوع «منوچهر مرتضوی و حافظ‌پژوهی» سخن خواهند گفت و مدیریت این نشست نیز به عهده سعید طرزمی، پژوهشگر و نویسنده، خواهد بود.
 
منوچهر مرتضوی، استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تبریز و حافظ‌شناس برجسته، در اول تیرماه سال ۱۳۰۸ در تبریز متولد شد. وی در سال ۱۳۳۷ با دفاع از رساله «اوضاع ادبی آذربایجان در عصر ایلخانان» به راهنمایی بدیع‌الزمان فروزانفر به درجه دکترای زبان و ادبیات فارسی نائل شد. از خدمات وی می‌توان به سال‌ها ریاست دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز، تأسیس مؤسسه تاریخ و فرهنگ ایران وابسته به دانشگاه تبریز، ریاست دانشگاه تبریز، و تألیف چندین کتاب ارزشمند اشاره کرد. دوستان و شاگران زنده‌یاد مرتضوی وی را با ویژگی‌هایی همچون قدرت بالای سخنوری و نفوذ کلام، تدریس مؤثر و همراه با تسلط، وارستگی، میهن‌دوستی، نگاه عمیق به تاریخ در کنار ادبیات و تألیف آثار ارزشمند و درج اول، توصیف کرده‌اند. دکتر منوچهر مرتضوی نهم تیرماه ۱۳۸۹ در ۸۱ سالگی در تبریز درگذشت.
 
نشست «بزرگداشت زنده‌یاد منوچهر مرتضوی» ساعت 18 تا 20 روز پنجشنبه 5 تیرماه 1399 در بخش لایو (بخش زنده) صفحه اینستاگرام مؤسسۀ میراث مکتوب به نشانی mirasmaktoob@ برگزار خواهد شد.
 
علاقه‌مندان می‌توانند با دنبال کردن صفحه اینستاگرام مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب در این جلسه حضور یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها