شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
خاله‌بازی به چاپ نهم رسید

رمان خاله‌بازی اثر بلقیس سلیمانی که یک رمان واقع‌گرای با محوریت زن و باورهای مهرطلب برای نهمین نوبت چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات ققنوس، کتاب «خاله‌بازی» رمانی واقع‌گرا بر پایه خاطرات یک زن تحصیل‌کرده است و به تاثیر درونیات واقعی او بر زندگی اطرافیانش می‌پردازد.

سلیمانی خود درباره رمان می‌گوید: رمان خاله بازی اولین رمان من بود که به نشر ققنوس دادم. رمان در دهۀ ۷۰ نوشته شده منتها چاپ نشد. بعد از آن‌ که رمان بازی آخر بانو توسط نشر ققنوس چاپ شد و مورد استقبال قرار گرفت، رمان خاله بازی هم در سال ۱۳۸۷ به چاپ رسید.

بلقیس سلیمانی در رمان خاله بازی نسلی را باز می‌خواند که جهان و بنیادهایش را دیگرگون می‌ساخت، نسلی که نقش‌های ازلی را ابدی نمی‌خواست.

خاله بازی داستان دو دوست هم‌دانشگاهی قدیمی به نام‌های ناهید و حمیرا را روایت می‌کند که بعد از سال‌ها به هم می‌رسند. ناهید از زندگی خود می‌گوید و با او وارد خاطراتش می‌شویم. خاطراتی از مردی به نام مسعود و زنی به نام سیما و گرداننده زندگی آن‌ها که ناهید است.
رمان خاله‌بازی همانطور که از عنوانش برمی‌آید بازی ناهید با هَوو، همسر و فرزندان همسر و در نهایت با خودش است که بی‌شباهت به خاله بازی نیست؛ اما روایتی که ناهید تعریف می‌کند نتیجۀ متفاوتی را در ذهن حمیرا ایجاد می‌کند که نشان می‌دهد ناهید آنچنان که می‌نماید نیست.

بلقیس سلیمانی همچنین رمان‌های شب طاهره. آن مادران، این دختران و بازی آخربانو و مجموعه داستان پسری که مرا دوست داشت و سرگذشتنامه نام کوچک من بلقیس را در نشر ققنوس منتشر کرده است.

این کتاب در چاپ نهم با قیمت ۲۸۰۰۰ تومان منتشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها