دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
«هانا، قهرمان ما» صوتی شد

کتاب صوتی «هانا، قهرمان ما» با صدای یک کتابدار منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای انقلاب اسلامی، کتاب «هانا، قهرمان ما» را نازیلا عبدالرحیمی، مدیر کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان «آفتابگردان» خوانده است.

این اثر را علی‌اصغر سیدآبادی نوشته و غزاله سیدآبادی، تصویرگری کرده است و به زبان ساده و کودکانه روش‌های ابتلا به کرونا و  پیشگیری و مراقبت از ابتلای به آن را شرح می‌دهد.

مدت زمان این کتاب صوتی  هفت دقیقه است و نازیلا عبدالرحیمی در نخستین تجربه خوانش کتاب، سعی کرده تجربه جلسات متعدد کتابخوانی و داستان گویی خلاق در کتابخانه آفتابگردان را با کودکان به اشتراک بگذارد و نگذارد در دوران فاصله گذاری اجتماعی، میان کودکان و کتاب، فاصله ای ایجاد شود.

«هانا، قهرمان ما» قصه‌ کودکی است که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا مهمان منزل دایی‌اش می شود و تلاش می‌کند در میان جمع از خودش مراقبت کند و همین امر او از ابتلا به بیماری مراقبت می کند.

علی اصغر سیدآبادی، نویسنده این کتاب می‌گوید: «هانا، قهرمان ما» قصه‌ ساده‌ای است که به ما یاد می‌دهد این روزها چگونه مراقب خودمان و دیگران باشیم. این کتاب هدیه نوروزی ما از ایران به خوانندگانش در هر جای جهان است. انتشار آن به هر زبانی و هر شکلی و در هر جایی آزاد است. این کتاب در مرحله‌ نخست حاصل همکاری داوطلبانه‌ ما دو نفر (نویسنده و تصویرگر کتاب) در روزهای قرنطینه‌ خانگی است، اما بدون همکاری دیگران انتشار آن ممکن نبود. دکتر حسین کرمان‌پور، رییس مرکز اورژانس بیمارستان سینا که خود گرفتار این بیماری شد و از آن رهایی یافت، به ما مشورت داد و خانم الهه جوانمرد طراحی گرافیک و مدیریت هنری آن را برعهده گرفت.

این کتاب تا کنون به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، ترکی، هلندی و آلمانی ترجمه شده است. برای شنیدن این کتاب می توانید به اینستاگرام کتابخانه آفتابگردان به نشانی aftabgardan_lib مراجعه کنید و این داستان را بشنوید. برای دانلود این فایل هم می توانید به پیام رسان بله به نشانی f_enghelab  مراجعه کنید و فایل این کتاب صوتی را دریافت کنید.

این کتابخانه در فرهنگسرای انقلاب اسلامی (واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی) واقع شده است. برای ارتباط با کتابخانه آفتابگردان میتوانید با شماره 55408658 تماس بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها